Afacerile mici își mută din ce în ce mai mult operațiunile online și acceptă plăți digitale

Visa a anunțat că peste 100 de parteneri din Europa s-au alăturat inițiativei “Where You Shop Matters” pentru a ajuta proprietarii de companii mici să își dezvolte competențele digitale și să își desfășoare în continuare activitatea în beneficiul comunității din care fac parte.

De când s-a lansat programul la jumătatea anului trecut, peste două milioane de afaceri mici din Europa au primit sprijin prin intermediul campaniei. Este o etapă importantă în strategia Visa de a susține opt milioane de întreprinderi mici și mijlocii (IMM-uri) din Europa și 50 de milioane la nivel global să intre în mediul online, să se adapteze și să-și asigure viitorul afacerii.

În Europa, pandemia Covid-19 continuă să aibă un impact devastator asupra afacerilor mici. Conform unui studiu recent, 65% dintre firmele mici sunt îngrijorate de viitorul afacerii lor. Din cauza restricțiilor și a perioadelor de carantină, afacerile mici își mută din ce în ce mai mult operațiunile online și acceptă plăți digitale. Datele Visa arată că peste 10 țări din Europa au înregistrat o creștere de 20% a vânzărilor online, iar opt din zece tranzacții sunt în prezent contactless.

„Afacerile mici joacă un rol crucial în comunitățile noastre și multe continuă să funcționeze în condiții dificile cauzate de pandemia Covid-19. Suntem mereu inspirați de inovația și spiritul antreprenorial de care mulți proprietari de afaceri mici au dat dovadă, adaptând modul în care fac afaceri pentru a-și servi clienții. Totodată, suntem mândri că peste două milioane de afaceri mici au putut beneficia de inițiativele partenerilor noștri. Vom continua să lucrăm alături de clienții și partenerii noștri pentru a susține redresarea economică ce menține afacerile mici în centrul comunităților noastre”, a declarat Hemlata Narasimhan, SVP, Merchant Sales and Acquiring Europe în cadrul Visa.

Peste 100 de programe au fost lansate în România și în alte țări, cu sprijinul partenerilor din industrie, printre care Alpha Bank, Akbank, Axerve, Banca Sella, BeeDigital, CEC Bank, banca Co-Operative, Clickandcollection.com, Fiserv, Fruugo, Glovo, iCard- myPOS, Israel Credit Cards, Jyske, Juni, National Bank of Greece, Tyl by NatWest, Nexi, Orderbird, Oma Savings Bank Plc, Payplug, Piraeus Bank, Shopify, SparNord, Swedbank Viva Wallet, WorldLine, Yell. Aceste inițiative au ajutat peste două milioane de firme mici să acceseze instrumentele, competențele și resursele necesare pentru a se adapta, a face comerț online și a satisface cererea consumatorilor pentru plăți digitale.