Automobile Bavaria Group, cea mai mare reţea de dealeri BMW din Europa Centrală şi de Sud-Est, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 130 millioane euro, cu 39% mai mult faţă de anul 2015. Automobile Bavaria Group deţine o cotă de piaţă de 66% pentru vânzările BMW şi de 92% pentru marca Mini în România.
„În România am crescut mai mult la BMW decât la camioane. Piaţa s-a stabilizat. Pronosticul meu în 2008 a fost că îşi revine piaţa în 2014, nu s-a adeverit, dar suntem pe un drum bun. Domeniul maşinilor electrice îşi dă foarte bine drumul”, a declarat Michael Schmidt, preşedintele MHS Holding, din care face parte Automobile Bavaria Group. De asemenea, vânzările de automobile noi marca BMW au crescut cu 33%, vânzările Mini cu 37%, iar cele de automobile rulate cu 39%, cele mai multe maşini rulate fiind marca BMW.
În 2016, reţeaua de dealeri auto Automobile Bavaria Group a vândut în România 1.769 automobile BMW noi, 202 automobile marca Mini, 120 motociclete marca BMW Motorrad şi 784 de automobile rulate. În acest an, grupul pregăteşte mai multe noutăţi în gama BMW şi Mini.
„La începutul acestui an, noile BMW Seria şi Mini Countryman vor fi lansate în România. Gama de modele BMW Seria 6 şi BMW Seria 4, care va intra pe piaţă în primăvara anului 2017, va oferi noi completări atractive pentru aceste modele. Aşteptăm cu interes şi prezentarea noului model BMW X3”, a afirmat Schmidt. Cele mai bine vândute modele BMW în 2016, în cadrul reţelei Automobile Bavaria Group, rămân modele din gama BMW X şi modelele din clasa medie: X5 (328 unităţi vândute), Seria 3 (254), X1 (227), X3 (215), Seria 5 (191) şi X6 (162).
Cele mai bine vândute modele Mini au fost Mini Hatchback (cu trei si cinci uşi – Cooper S) – 147 unităţi şi Mini Countryman cu de 40 unităţi. „Odată cu lansarea noului BMW Seria 5 şi a noului Mini Countryman, ne aşteptăm la o creştere a vânzărilor pentru aceste două modele în anul 2017”, estimează oficialii grupului. Printre cele mai exclusiviste modele livrate anul trecut de Automobile Bavaria Group s-au numărat trei automobile hibrid BMW i8 şi un BMW Seria 7, în ediţie limitată aniversară – BMW Individual, cu un preţ de peste 130.000 euro plus TVA.
O creştere semnificativă s-a înregistrat pentru gama electrică BMW i, cu un număr total de 37 de unităţi vândute (34 BMW i3 şi 3 BMW i8). Modelul BMW Seria 5 a fost lider în vânzările de automobile rulate, comercializate prin reţeaua BavariaUsedCars.com, cu 152 unităţi vândute, urmat de modelul BMW X5 (105 unităţi), BMW Seria 3 (101 unităţi) şi BMW X1 (75 unităţi).
De asemenea, Automobile Bavaria Group a înregistrat anul trecut o creştere cu 13% a vânzărilor de piese şi manoperă. Venitul brut din manoperă a crescut cu 10,6% iar cel din piese cu 13,6%. În total, 54.200 de automobile au fost întreţinute şi reparate în atelierele Automobile Bavaria Group, în cele 12 reprezentanţe din România. Anul trecut, Automobile Bavaria Group a deschis o nouă reprezentanţă în Bacău şi o nouă locaţie la Târgu Mureş.
Automobile Bavaria Group Romania deţine 12 dealeri BMW şi 3 dealeri Mini, precum şi un service Rolls-Royce. Este cel mai mare grup de dealeri BMW din Europa Centrală şi de Sud-Est şi cea mai mare reţea de dealeri auto destinată unui singur brand din România. Grupurile de companii Automobile Bavaria Group, MHS Truck & Bus Group şi Schmidt Gruppe Deutschland fac parte din MHS Holding, afacerile fiind administrate de Michael Horst Schmidt.
Cifra de afaceri totală a celor trei grupuri de companii a crescut în 2016 cu 64 millione euro faţă de anul precedent, la 374 millioane euro, înregistrând creşteri pe toate segmentele. Automobile Bavaria este prezent în România de 23 de ani, fiind primul importator al mărcii BMW.

