Adrian Despot, Festivalul Untold și Felix Tătaru, printre câștigătorii Premiilor de Excelență IAA

despot_adrianAdrian Despot, Festivalul de muzică Untold și Felix Tătaru s-au numărat printre câștigătorii Premiilor de Excelență International Advertising Association (IAA) România, distincțiile fiind decernate în cadrul unei gale, ce a avut loc la Ateneul Român.

În deschiderea galei a vorbit Mihai Bârsan, președinte IAA România, care a subliniat nevoia ca profesioniștii din industrie să se implice mai mult în campanii sociale. “Ar fi cazul ca IAA să își asume proiecte care să schimbe în bine societatea în care trăim”, a spus Bârsan.

Primul premiu al serii a revenit celor care s-au implicat activ în sprijinirea celor afectați de tragedia de la clubul Colectiv. “Pentru cei care au avut eroismul să intre în iad și să scoată de acolo prieteni chiar și cu riscul vieții, pentru cei care au donat sânge, pentru cei care au ieșit să dea sandvișuri, pentru cei care donează, pentru cei care s-au mobilizat să facă site-uri în limba română în străinătate… Pentru toți cei care au făcut ceva zilele astea, pentru ei, Senatul IAA a hotărât să ofere primul premiu”, a anunțat Bârsan.

Premiul i-a fost înmânat, simbolic, lui Adrian Despot. “Trebuie să vă spun că vă mulțumesc, deși mi-aș dori să nu vă mulțumesc. Mi-aș dori să nu mă aflu astăzi aici. Într-adevăr, s-a întâmplat o schimbare și noi, ca și colectiv, am renăscut”, a declarat Despot.

Restul premianților galei au foști aleși din 60 de nominalizări, ce au fost propuse online, pe site-ul asociației, iar destinația trofeelor a fost decisă de către trei jurii: unul format din membrii board-ului IAA, un altul format din membrii Senatului IAA și un treilea compus din laureații galelor anterioare.

Premiul “Personalitatea anului” a fost votat prin SMS, din 16 nominalizări, de către cei prezenți la gală. Câștigătorul acestei distincții a fost Răzvan Căpănescu.

Premiul pentru “Inovație în comunicare” le-a fost acordat lui Julien Ducarroz (Orange), Publicis (pentru proiectul “Steet View Test””), lui Alex Negoescu (Cohn & Jansen) – pentru testul de puritate Aqua Carpatica și lui Sebastian Olaru pentru campania “Pay with Blood”, desfășurată la Untold Festival.

La categoria “Doing Good in CSR” a fost premiată platforma “Donează cu Avon”. La aceeași categorie, la secțiunea “Voluntariat” au fost premiate proiectele “Frontline Club” (Raluca Feher), campania Federației Române de Handbal pentru promovarea acestui sport (Lorand Balint — Leo Burnett Group) și campania “Plantăm Fapte Bune”.

La categoria “Content Creation” au fost premiați Marta Ușurelu și Biz și Răzvan Căpănescu (Leo Burnett), acesta din urmă pentru campania “Vino la vot”, desfășurată înainte de alegerile prezidențiale de anul trecut.

Premiul “Ambasador al Industriei de MarCom” a fost acordat GMP Advertising (Adrian Boțan și Mihai Gongu).

Premiul pentru “Consolidarea industriei de MarCom” a fost acordat grupului de lucru IAA — Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR), care a făcut o amplă campanie pentru eliminarea Ordonanței 25/2013 privind modificarea și completarea Legii audiovizualului nr. 504/2002.

Premiul a fost primit de către Radu Florescu și Victor Dobre. “Am fost respinși de trei ori, am îndrăznit din nou de patru. Am trimis peste 1.600 de scrisori în România și UE, am schimbat peste 20.000 de mailuri și am petrecut sute de ore de întâlniri. (…) Nu ne vom opri până articolul nu va dispărea complet și legea își va relua forma inițială”, a spus Victor Dobre pe scenă.

Premiul pentru “Antreprenoriat în MarCom” a fost câștigat de către Andrei Borțun, iar cel pentru “Excelență în educație” de Andrei Lăscuț și Bogdan Nițu (pentru Școala IAA) și de Teodora Migdalovici (pentru The Alternative School for Creative Thinking).

Premiul pentru întreaga activitate i-a fost acordat lui Felix Tătaru. “Nu sunt pregătit să primesc acest premiu… Sunt de 15 ani în industria asta. Ce v-a apucat?”, a glumit el. Tătaru a spus că, începând de anul viitor, va fi Global President IAA. “Ambițiile sunt foarte mari. Nu am altă misiune decât să arăt tuturor că român înseamnă competență”, a declarat el.

Ultimul premiu al galei a fost acordat Festivalului Untold, care a fost numit “Brandul anului”. Organizatorii evenimentului au declarat că, la ediția următoare a Untold, va fi dezvoltată o fundație care să militeze pentru “tot ce înseamnă siguranța la evenimente”. AGERPRES