Ultima parte a conferinței HR Uncovered, organizată de BusinessMark pe 25 septembrie a fost dedicată panelului THE JOURNEY, la care au participat: Adrina Vidroiu (Microsoft), Andreea Kutyik (Honeywell – Industrial Technologies), Roxana Abrașu (NNDKP), Tudor Petecilă (Teleperformance Romania) și Marius Ciurariu (Provident Financial Romania).
Degeaba avem un program de onboarding solid, dacă nu ascultăm constant ceea ce au de spus angajații noștri, a fost de părere Adina Vidroiu, HR Director pentru Romania, Moldova și Ungaria, Microsoft. „Ascultarea continuă trebuie să existe de-a lungul ciclului de viață al unui angajat în organizație. Putem să avem un program de onboarding extraordinar, iar lucrul acesta se întâmplă în primele luni și în primul an, dar e important să ne uităm continuu la ceea ce primim ca feedback din partea angajaților noștri și să reușim să ne ajustăm tot timpul. Cele mai multe lucruri noi le-am învățat din ceea ce vine din partea angajaților noștri în mod constant: să nu facem un survey de satisfacție a angajaților o dată pe an. Avem multiple mecanisme de-a lungul anului în care luăm input și ascultăm, iar asta ne ajută, cumva, să reușim să ne uităm la tot ceea ce avem ca programe, politici, proceduri și să le schimbăm constant, astfel încât să răspundem nevoilor oamenilor noștri, iar asta are un impact direct și în cultură. Se construiește o cultură în care oamenii să se simtă confortabili să vorbească, să folosească tot ceea ce înseamnă un canal de comunicare”, a adăugat Adina Vidroiu.
Partea de onboarding joacă un rol definitoriu în decizia candidaților de a rămâne sau nu în organizație. Astfel, Tudor Petecilă, HR Director, Teleperformance Romania, a precizat: „Sunt multiple ocazii prin care putem impacta pozitiv călătoria colegilor noștri, dar aș sublinia unul: partea de onboarding. Această experiență mi se pare definitorie, pentru că este momentul de început, în care cunoști pe cineva – este acea primă impresie pe care greu o schimbi și, dacă prima impresie este negativă, este posibil ca întreaga călătorie fie să fie una scurtă, fie să fie una mai puțin plăcută sau să dureze ceva perioada de acomodare. Noi, în companie, începem călătoria de onboarding înainte de angajare, imediat după semnarea contractului, atât online, digital, printr-o realitate virtuală care reprezintă biroul și după ce se alătură echipei, organizăm momente în care le facilităm întâlniri și cunoaștere. Sunt la începutul unei călătorii cu organizația noastră și, de aceea, este important să le cunoaștem așteptările și să știm să ne pliem pe acestea.”
De aceeași părere a fost și Roxana Abrașu, Partener, Coordonator al practicii de Dreptul Muncii, NNDKP, care a precizat: „La mine ajung oamenii de HR atunci când au probleme, când au dificultăți și nu știu cum să le gestioneze sau sunt la începutul unui proiect cu impact. Ce pot spune eu este că, de fiecare dată când angajatorii au implementat un proiect dificil, cu impact, nu au existat probleme la implementare și nici ulterior, în momentul în care au existat comunicare și transparență, când angajații au fost implicați de la început. Li s-a zis ce se întâmplă, cum se va face, care va fi impactul, în mod transparent, asta dublată de niște măsuri concrete luate de angajatori pentru diminuarea impactului, astfel că întotdeauna procesele au fost cât se poate de smooth. Pare, într-adevăr, că salariatul, de cele mai multe ori, își arată nemulțumirea că nu e băgat în seamă, că lucrurile se întâmplă în lipsa lui și că el trebuie să suporte anumite consecințe.”
La fel de important este și ca liderii să dea dovadă de compasiune, având în vedere că, post-pandemie, oamenii se confruntă cu multe dificultăți, a subliniat Marius Ciurariu, Director Resurse Umane, Provident România. „În perioada aceasta, noi investim mult în dezvoltarea liderilor în ceea ce se numește compasiune. Avem un program de șase săptămâni în care vorbim despre compasiune, pornind de la cum să recunoască prima dată semnele anxietății și stresului în ei, pentru că le avem cu toții. După care învață cum să le depisteze la oamenii din echipă și cum anume pot avea niște discuții, în momentul în care le văd, pentru că atunci când nu îi ai la birou – de exemplu, la noi nu există ideea în care să ai o întâlnire în care camera să fie oprită, pentru că este important să vezi niște lucruri, pentru că altfel nu ai un feedback. Noi am considerat că nu este suficient să îți pregătești organizația din perspectiva liderilor, așa că am mai luat niște voluntari pe care i-am pregătit în același program și care sună aleatoriu oameni pe care îi întreabă ce mai fac. Dacă insistăm puțin în zona aceasta, poate mai spargem puțin din barierele legate de munca remote și ajungem mai ușor la ei”, a spus el.
Un alt subiect abordat în cadrul panelului a vizat digitalizarea. Astfel, Andreea Kutyik, HR Director SPS & SETS, Honeywell – Industrial Technologies, a precizat că: „Tehnologia este o unealtă și este bine să o adresăm ca atare. Important este să avem grijă unde ne punem așteptările în tehnologie; cât poate să ne ofere, ce poate să ne ofere și cum o folosim. Este întotdeauna o alegere personală cum folosim aceste unelte – tehnologia nu ne ia partea de umanitate. Cred că este important să avem o conversație continuă, pentru că nu sunt două lumi separate, ci este lumea în care trăim. Trăim în această lume de transformare prin digitalizare. Vrem să folosim multe sisteme, multe tool-uri, multe programe, dar poate e momentul să ne întoarcem puțin la bază. Vorbind despre generații, fiecare are un set de nevoi diferite în funcție de momentul la care se află în viață.”
310 profesioniști din domeniul resurselor umane s-au reunit, pe 25 septembrie 2023, JW Marriott Grand Hotel și online, pentru a discuta despre cum se construiește imaginea unui brand la nivelul departamentului de HR. La ediția HR Uncovered organizată de BusinessMark în această toamnă, au fost invitați 30 de specialiști români și internaționali, care au abordat această călătorie din două perspective cheie: becoming și leading.
Platformele Oameni și Companii – EventsMax.ro, GlobalManager.ro, GlobalHRManager.ro și Administratie.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.