În opinia Adelei Csaszar-Togan, Consultant de Marketing, intervievată de MarketingManager.ro, expansiunea prin francizare reprezintă ”o strategie de business, ce poate implica modificări profunde, sistemice, la nivelul unei organizații, dincolo de zona de marketing. Compania care alege să crească în acest fel trebuie să aibă capacitatea de a face o planificare financiară riguroasă, să aibă un standard clar de servicii și/sau de producție, reglementat prin proceduri și fluxuri de lucru, respectiv să se cunoască foarte bine, cu bune și rele”.

Tocmai din acest motiv, în fiecare dintre cele două astfel de proiecte în care a fost implicată, Adela a făcut echipă cu un consultant de business, cu competențe în zona financiară și de change management, cu un specialist în resurse umane și eficiență operațională, cu un consultant juridic și cu o agenție de branding și creație. “Revenind la definiția francizării, aceasta este, din punctul meu de vedere, o strategie de business ce vizează expansiunea geografică, prin vânzarea unui concept deja funcțional și de succes, către un partener extern, care îl va implementa într-o zonă neacoperită, împărțind profitul cu deținătorul conceptului și plătind niște redevențe lunare”, a arătat Adela Csaszar-Togan.

 

Citiți articolul integral pe platforma specializată MarketingManager.ro