Cei care au făcut rezoluții pentru anul 2023 pentru industria comunicării și a PR-ului spun că vine o perioadă de consolidare a mesajelor, interconexiunilor și valorilor redefinite după perioada grea din pandemie. Astfel că mainstream pentru PR în acest an vom avea:

  1. Simplificarea mesajelor. Oamenii vor rezona mai mult cu „povești” scurte, de impact, fără însă a fi minimalizat fondul conținutului. De aceea, mesajul trebuie să fie pătrunzător încă din primele cuvinte sau fraze. Nu irosiți timpul, mergeți direct la țintă. Definiți care este plusvaloarea pe care o aduce clientului și concentrați-vă pe acest lucru.
  2. Mesaje nu doar simple, dar și empatice. Cheia succesului pentru oricare campanie de PR este să cunoști domeniul, industria pentru care lucrezi. Dar, în egală măsură, este esențial să vă raportați la știrile și evenimentele globale și să empatizați cu oamenii și poveștile lor. Astfel, toată comunicarea, livrabilele sau pitch-urile trebuie să aibă o componentă socială. Nimeni nu dorește să se asocieze cu un brand care neglijează un eveniment important sau o criză, fie că acesta se întâmplă pe continentul lui sau în partea cealaltă a lumii. Atenție la toate știrile globale, pozitive sau negative! O singură postare făcută în grabă pe rețelele sociale poate genera o mare criză de comunicare.
  3. Conținutul interactiv. Conținutul interactiv este viitorul PR-ului, media și al marketingului. Acest format permite audienței să interacționeze cu un click, comentariu sau să răspundă la întrebări. Exemple de astfel de conținut sunt sondajele, quizz-urile sau video-urile scurte. Ele oferă o lume în afara conținutului scriptic, care este un conținut nu prea dinamic. Conținutul interactiv schimbă foarte repede peisajul PR-ului. Unele companii au început deja să experimenteze mix-ul dintre conținutul static și conținutul interactiv. Conținutul interactiv va ajuta, de asemenea, la creșterea reputației companiei și transmiterea eficientă a mesajelor.

Asociația Română de Relații Publice și-a propus să ia pulsul tendințelor din PR-ul românesc, dar a modificat unghiul de abordare. Pun sub lupă modul în care se derulează activitatea în domeniul comunicării în agenția, firma, organizația, instituția, ONG-ul sau autoritatea pe care o reprezentați. Iată un set de întrebări care să clarifice, de exemplu:

  • Care este relația dintre activitatea de marketing și PR sau, de ce nu, dintre PR și PA?
  • Ce activități consumă cel mai mult bugetul de PR?
  • Cu ce entități din afara organizației colaborați cel mai mult?
  • Ce indicatori se folosesc astăzi pentru a măsura succesul inițiativelor de PR?
  • Cât de vulnerabili suntem în fața unor procese de automatizare sau fenomene precum fake-news?
  • Care este topul celor mai eficiente forme de comunicare astăzi?

Pe cele mai relevante, le găsiți în acest chestionar. Rezultatele sondajului vor fi comunicate de ARRP cât de curând, pentru a învăța cu toții cum putem face lucrurile să meargă mai bine.

Completează chestionarul AICI.