Elefant Online, compania ce operează elefant.ro, o obţinut în 2020 o cifră de afaceri de 235 milioane lei şi un profit operaţional de 5,7 milioane lei. Comparativ, cifra de afaceri obţinută de elefant.ro a fost anul trecut cu 35% mai mare faţă de 2019. Conform estimărilor de la începutul exerciţiului financiar, 2020 a fost şi primul an în care compania a înregistrat profit, menţionează compania.

“Contextul general determinat de pandemie a favorizat întreaga piaţă de comerţ online, dar la nivel de vânzări această influenţă s-a resimţit mai mult în al doilea trimestru al anului trecut şi mai puţin în lunile care au urmat”, spune Sergiu Chircă, CEO elefant.ro.

Pentru 2021, finalizarea proiectului marketplace este unul dintre obiectivele majore ale companiei. Ca prognoză financiară, Elefant îşi propune depăşirea unei cifre de afaceri de 300 de milioane de lei la finalul acestui an şi un profit operaţional de cel puţin 10 milioane lei.

“În 2021, la 11 ani de la lansare, elefant.ro este o companie matură, cu o comunitate de aproape trei milioane de clienţi. Având în vedere toate aceste aspecte, acţionarii companiei iau în calcul listarea la bursă, fie la BVB sau pe o piaţă de capital regională, foarte probabil până la finalul acestui an”, adaugă Sergiu Chircă.

În 2020, elefant.ro a reuşit să îşi extindă reţeaua de livrare la peste 1500 de puncte, prin parteneriatele încheiate cu easybox şi Poşta Română. Tot în 2020, elefant.ro a investit în dezvoltarea centrului său de fullfilment din apropiere de Bucureşti, majorând suprafaţa utilă cu 30% .