Bursa Română de Afaceri organizează, pe 15 noiembrie 2018, în parteneriat cu Centrul de Strategii Aplicate, cea de-a treia ediţie a Diplomacy360/ International Business Diplomacy Conference. În cadrul evenimentului, cei 20 de speakeri invitaţi din ţară şi străinătate vor prezenta modalităţile prin care liderii interesaţi să devină mai competitivi pot împrumuta din tehnicile şi metodele specifice diplomaţiei.
La ediţia din acest an a conferinţei va fi abordat şi subiectul privind modalitatea de transfer a unor competenţe din diplomaţie către alte domenii cum ar fi: cultura, media & jurnalism, business, sport, securitate informatică şi digitală, clima şi administrarea oraşelor.
„Ne propunem să deschidem calea unui dialog la nivel internaţional între experţi din diplomaţie şi din alte sectoare şi paliere ale societăţilor noastre, conectate global”, afirmă organizatorii.
Aceştia semnalează că, în urmă cu doi ani, Harvard Business Review a publicat un articol care susţinea că firmele trebuie să îşi dezvolte propria politică comercială externă pentru a gestiona influenţa incertitudinilor geopolitice ale secolului XXI asupra business-ului.
„De atunci incertitudinile s-au înmulţit. Statele Unite au introdus o serie de taxe vamale la produsele importate din China, iar expresii precum ‘război comercial’ sunt din ce în ce mai folosite. Toate formele de atacuri cibernetice se intensifică. Tensiunile dintre Rusia şi Occident au crescut. Impactul Brexitului asupra Uniunii Europene rămâne incert. Politica externă a statelor este pusă în aplicare prin acţiuni complexe cu presiuni în zona de business, diplomaţia şi business-ul influenţându-se reciproc din ce în ce mai mult. Firmele mici şi mijlocii nu mai ştiu cum să se integreze în noile lanţuri de business generate de corporaţii şi caută noi modalităţi pentru a crea relaţii sustenabile”, se menţionează în comunicat.
Conform sursei citate, alte abordări ale gestionării riscurilor geopolitice, cum ar fi lobby-ul, afacerile publice sau responsabilitatea corporatistă şi socială (CSR), nu încadrează riscul geopolitic printre factorii de bază care pot afecta grav activitatea unei companii, ci se bazează pe managementul companiei să menţină business-ul în parametri, odată ce au fost agreate proiecţiile financiare anuale (bugetul).
Acest gen de abordare nu mai este funcţional în prezent. În contextual actual, riscul geopolitic este la fel de important pentru performanţa unei companii precum condiţiile de piaţă şi cele comerciale. O bancă spaniolă care a luat decizia de a investi în Turcia pe motive de piaţă, fără a lua în calcul analiza de risc geopolitic, a regretat ulterior această decizie. Analiza şi gestionarea riscului geopolitic ar trebui să se afle în prezent în centrul procesului de luare a deciziilor strategice ale companiei, mai ales atunci când este vorba de business internaţional.
Programul Business Diplomacy sprijină liderii de business din România şi din regiune să regândească strategiile companiilor pe care le reprezintă, astfel încât acestea să poată rezista noilor ameninţări, dar şi să poată exploata oportunităţile apărute pentru a genera business nou într-o lume incertă care devine noua normalitate. AGERPRES