A fost lansată prima platformă de evaluare a spitalelor și a serviciilor medicale din România

calitate_spitaleHBS Group, o firmă specializată de consultanță și optimizare în managementul medical, formată dintr-un grup de experți în sănătate, a lansat la Alba Iulia un instrument util atât pacienților, publicului, cât și a decidenților. Este vorba de o platformă (www.calitatespitale.ro) privind evaluarea serviciilor de sănătate și susținerea unui management medical performant în spitalele din România.

“Acest site a pornit din cauză că era nevoie să exprimăm public transparență privind serviciile medicale din spitalele din România. Am creat o platformă în care pacienții pot să se exprime. Acest lucru este cuantificat, este transparent, privind calitatea serviciilor din sistemul spitalicesc. Este un intrument util atât pentru pacienți, cât și pentru manangementul spitalelor, pentru administrația publică și pentru mass-media. Este primul website care cuantifică imaginea din punct de vedere al pacientului asupra a ceea ce se întâmplă în sistemul de sănătate”, a precizat dr. Horea Timiș, fost director al DSP Alba, în prezent manager HBS Group.

Instrumentul este unul cât se poate de accesibil și ușor de utilizat și presupune completarea unui chestionar pe site-ul www.calitatespitale.ro. Timpul alocat din partea pacientului sau a celui ce completează chestionarul este de aproximativ 2-3 minute. Succesul intrumentului și impactul său asupra managementului spitalelor vizate depinde de interesul manifestat de pacienți și de numărul celor care completează chestionarul.

Un alt rol pe care site-ul îl are este acela de a orienta pacientul către cel mai performant spital în care ar putea beneficia de îngrijiri de calitate, cât mai aproape de zona în care se află, sau de a-i o oferi o informații despre centrele de excelență care tratează anumite boli. Prin completarea unui simplu chestionar, în care singurele date personale care trebuie completate sunt adresele de e-mail, pacienții își pot exprima părerea (în condiții de completă siguranță) astfel încât aceasta să poate ajunge și la managerii de spital și la decidenți.

Pe site este afișat și sumarul graficelor la nivel național privind calitatea confortului, a serviciilor și a personalului, cât și graficele pentru fiecare spital în parte (date provenite din feedback-ul pacienților).