Anul trecut, 7% dintre companiile cu cel puţin 10 angajaţi din Uniunea Europeană au folosit aplicaţii ale inteligenţei artificiale (AI), România fiind printre statele membre UE cu cel mai redus procent de întreprinderi care au apelat la această tehnologie, arată datele publicate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).
Conform Eurostat, inteligenţa artificială (AI) este o zonă de importanţă strategică şi un motor cheie al dezvoltării economice, furnizând soluţii multiplelor provocări, cum ar fi tratarea bolilor sau impactul agriculturii asupra mediului. Inteligenţa artificială oferă utilajelor şi sistemelor capacitatea de a-şi analiza mediul şi de a lua decizii cu un anumit grad de autonomie, pentru a îndeplini obiective specifice.
În timp ce 2% dintre companii au folosit învăţarea automată pentru a analiza volume mari de date interne, 1% au analizat volume mari de date interne cu ajutorul prelucrării limbajului natural sau a recunoaşterii vocale. De asemenea, 2% dintre companii folosesc servicii de chat, iar 2% utilizează roboţi care prestează servicii.
În rândul statelor membre UE, cel mai ridicat procent de companii care au folosit oricare din cele patru aplicaţii ale inteligenţei artificiale în 2020 s-a înregistrat în Irlanda (23%), Malta (19%), Finlanda (12%) şi Danemarca (11%), iar cel mai redus procent a fost în Letonia (2%), Slovenia, Ungaria, Cipru (fiecare cu 3%), Polonia (4%), Bulgaria şi Austria (ambele cu 5%), Olanda, Luxemburg, Croaţia, Franţa, Estonia, Cehia şi România (6%). AGERPRES

Sursa foto: ec.europa.eu/eurostat