Aproximativ 39% dintre angajaţi şi candidaţi primesc cel puţin o ofertă nouă de job în fiecare lună, iar 74% sunt abordaţi de recrutori de câteva ori pe an, potrivit unui studiu publicat de platformă de recrutare online eJobs.
„Anul 2022 a fost cel mai bun an pe piaţa muncii pentru candidaţi şi angajaţi, atât din perspectiva numărului mare de joburi disponibile în piaţă, cât şi a eforturilor pe care angajatorii le-au făcut pentru a-i atrage şi a-i reţine – creşterea salariilor, diversificarea pachetelor de beneficii extrasalariale ori flexibilitatea legată de programul de muncă hibrid”, susţin reprezentanţii eJobs.
În aceste condiţii, potrivit celui mai recent studiu realizat la nivel global de The Network, entitate care are afiliate platforme de recrutare online din peste 130 de ţări, Boston Consulting Group şi eJobs România, aproape 7 din 10 respondenţi simt că piaţa muncii continuă să le fie favorabilă şi că balanţa este puternic înclinată în favoarea lor în negocierile de angajare.
„Studiul a fost realizat pe un eşantion de 90.000 de candidaţi şi angajaţi din 160 de ţări, iar răspunsurile lor oglindesc fidel ceea ce am resimţit şi noi pe parcursul întregului an 2022, dar şi de la începutul lui 2023 încoace. Respectiv faptul că traversăm poate cea mai bună perioadă în care poţi să îţi schimbi jobul şi în care poţi să alegi o variantă care ţi se potriveşte cu adevărat. Asta în contextul în care 39% dintre participanţii la studiu au declarat că primesc lunar cel puţin o invitaţie la un interviu de angajare, iar 74% spun că sunt abordaţi de câteva ori pe an de recrutori”, a afirmat Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs, cea mai mare platformă de recrutare online din România.
Pe acest fond, mai bine de jumătate dintre candidaţi şi angajaţi susţin că sunt acum în poziţia de a refuza o ofertă atrăgătoare din punct de vedere financiar dacă experienţa avută la interviu le-a lăsat un gust amar.
În plus, istoricul pozitiv al ultimului an i-a făcut să privească optimist eventualele negocieri salariale dinaintea unei angajări.
„69% cred cu tărie că, inclusiv după ce au primit oferta financiară din partea angajatorului, pot ajunge să obţină, în final, un salariu mai mare pentru că ştiu că există în piaţă un deficit de candidaţi şi, din acest motiv, companiile sunt mai flexibile şi dispuse să pluseze la salariu. Doar 14% sunt de părere că angajatorii sunt cei care deţin avantajul competitiv în negocieri”, a mai spus Roxana Drăghici.
Încrederea candidaţilor în ei înşişi se află la cote maxime, iar asta o confirmă şi sondajul realizat de eJobs România în luna octombrie, potrivit căruia 65% cred că şi-ar putea găsi un job nou în mai puţin de două luni.
Studiul derulat de The Network, Boston Consulting Group şi eJobs România mai arată că IT-iştii, specialiştii în digital şi în vânzări reprezintă profilurile cele mai căutate de angajatori. Sunt urmaţi îndeaproape de cei cu experienţă în industria ospitalităţii, transporturi şi logistică.
„Regăsim aceleaşi categorii şi la nivelul ţării noastre. De la începutul anului şi până acum, au fost postate mai mult de 13.000 de joburi pentru candidaţii din aceste sectoare de activitate”, precizează Roxana Drăghici.
Studiul a fost derulat în perioada august – octombrie 2022 pe un eşantion de 90.000 de respondenţi din 160 de ţări, printre care şi România. Răspunsurile au fost colectate de The Network, alături de cele peste 130 de platforme de recrutare afiliate la nivel internaţional şi prelucrate de Boston Consulting Group, companie de consultanţă în management, cu sediul central în Boston, Massachusetts. Acesta este cea mai amplă cercetare de profil realizată pe o eşantionare globală. AGERPRES