21 de soluţii tehnice, lansate pentru Alba Iulia Smart City 2018

Clusterul Cluj IT a lansat pe 23 noiembrie prima linie de soluţii tehnice, în număr de 21, ce se integrează în ecosistemul de tip “oraş inteligent” care se dezvoltă la Alba Iulia, respectiv primul “Brained City” din România, întreaga “construcţie” fiind gândită pe aceeaşi structură funcţională ca aceea a creierului uman.

O asociaţie de tip cluster inovativ, care numără în prezent peste 50 de membri, Cluj IT propune pentru Alba Iulia 21 de soluţii, cum ar fi o platformă de monitorizare inteligentă a “sănătăţii” oraşului, o platformă online de management inteligent al afacerilor mici şi mijlocii, o platformă de monitorizare, control şi management energetic eficient sau una care să permită găsirea unui loc de parcare.

“Este vorba de primul ‘Brained City’ din România, întreaga ‘construcţie’ fiind gândită pe aceeaşi structură funcţională ca aceea a creierului uman, cu centre de date, centre de procesare şi interfeţe pentru conectivitate şi inferenţă scalate pe dimensiunea şi specificul fiecărei comunităţi urbane în parte. Această abordare reprezintă diferenţiatorul net al viziunii şi soluţiilor Cluj IT pentru Alba Iulia Smart City”, au menţionat reprezentanţii clusterului.

Potrivit coordonatoarei Grupului Brained City al Cluj IT şi responsabilă din partea clusterului cu orchestrarea implementării soluţiilor de Smart City în cadrul proiectului-pilot de la Alba Iulia, Paulina Mitrea, principala idee a acestui concept este de a pune împreună datele luate din diferite contexte şi aplicaţii, permiţând modelarea lor, astfel încât să aducă o plusvaloare comunităţii urbane.

Unele dintre soluţii au fost deja demarate, la începutul verii. Printre acestea se află City Health, platforma de monitorizare inteligentă a ‘sănătăţii’ oraşului. “Cetăţeanul poate să sesizeze, cu aplicaţie mobilă, diverse disfuncţionalităţi în cadrul oraşului. Orice defecţiune, un vandalism sau orice lucru care poate fi îmbunătăţit poate fi sesizat de către cetăţean printr-o aplicaţie modernă”, a explicat directorul general al Life is Hard, Erik Barna.

Alte soluţii aflate deja în implementare sunt Peditel.ro, un serviciu de asistenţă disponibil 24 de ore din 24, dedicat părinţilor ce au nevoie de un sfat medical profesionist pentru sănătatea copiilor lor, Okey.ro, o platformă online de management inteligent al afacerilor mici şi mijlocii, Donez450.ro, o platformă online care îşi propune să faciliteze procesul de donare de sânge prin intermedierea comunicării dintre centrele de transfuzie de sânge din România şi potenţialii donatori.

“Este o soluţie care doreşte să stimuleze donarea de sânge. Pune în legătură centrele de transfuzii sau nevoia acestora cu donatorii. Aplicaţia este o punte între cerere şi cei doritori să doneze. Aplicaţia este pilotată în premieră în Alba Iulia, dar a fost lansată în mai în Cluj. Avem în momentul de faţă peste 1.000 de donatori înscrişi în platformă. Considerăm că putem aduce prin această platformă plusvaloare în ceea ce priveşte modul în care se informează în prezent cetăţenii cu privire la nevoia de sânge”, a subliniat Erik Barna.

Alte soluţii sunt cele de City Parking, CityConnector, ce oferă modalitatea de a conecta/interfaţa sistemele de informaţii şi centrele de date ale autorităţilor locale, CityPass, ce oferă facilităţi şi servicii integrate de eliberare, plată şi management al autorizaţiilor de liberă trecere pentru agenţii din trafic aflaţi în tranzit, iCloudSolution – servicii digitale pentru e-comunitate, ‘Targ-Agro’, o platformă web de tip bursă de produse agricole, ProcessPlayer Achiziţii, o platformă pentru managementul proceselor de achiziţie publică din cadrul autorităţilor contractante etc. AGERPRES