“Vaca mov. Transformă-ţi afacerea prin idei remarcabile”, de Seth Godin

“Vaca Mov” de Seth Godin este o carte al cărei titlu te duce mai degrabă cu gândul la un anumit brand de ciocolată decât la marketing. Cu toate acestea, cartea este un excelent instrument pentru jucătorii din domeniul marketingului și publicității, dar și pentru antreprenori sau product manageri, precum și pentru cei curioși de modul cum funcționează acest mecanism care îi convinge pe clienți să cumpere. După cum ne promite autorul, această carte este despre „cum, ce și de ce un produs devine remarcabil”.

Seth Godin este autorul a 18 bestselleruri internaționale care au fost traduse până acum în 35 de limbi străine, și, care, au schimbat modul în care oamenii de afaceri și marketerii gândesc și muncesc. Unleashing  the Ideavirus a fost cel mai popular eBook publicat vreodată, iar Vaca Mov este cea mai vândută carte despre marketing a deceniului trecut.

Pornind de la premisa că există cinci P-uri în publicitate (produs, preț, promovare, plasament și publicitate) Seth Godin ne vorbește despre noul P, pe care îl numește Vaca Mov. Termenul se referă la capacitatea unui produs de a se face remarcabil. La baza „vacii mov” stă, potrivit lui Godin, ceea ce japonezii numesc „otaku” care se traduce prin mai mult decât un hobby, dar mai puțin decât o obsesie, mai exact, printr-o dorință copleșitoare de a testa ceva despre care ai citit o recenzie și despre care vei face și tu, la rândul tău, recomandări.

„Marketingul remarcabil reprezintă arta de a crea lucruri demne de remarcat chiar pentru produsul sau serviciul tău; nu să aplici marketingul ca pe un adaos de ultim moment, ci să înțelegi că, dacă oferta ta nu este remarcabilă în sine, atunci este invizibilă”.

Potrivit autorului, profesia de marketing s-a schimbat definitiv în ultima perioadă, cei 100 de ani de experiență în acest domeniu nemaifolosind la nimic în prezent. În condițiile în care recomandările prin viu grai nu mai merg, publicitatea nu mai funcționează și nici recomandările prin rețelele de socializare nu mai sunt atât de eficiente, părerea lui Godin este că marketerii ar trebui să renunțe la televiziune și mass-media, pe post de arme secrete, și ar trebui să înceapă pur și simplu să inoveze. Să vină cu idei remarcabile, acele „vaci mov”, care, fac dintr-un produs obișnuit, unul senzațional, pe care toată lumea dorește să îl cumpere.

 

Puteți comanda volumul aici