Studiu GPeC: Care sunt principalii factori de succes pentru magazinele online

În fiecare zi, în România se lansează peste 50 de magazine online. În 2018, numărul lor s-a dublat până la un record de 15.000 de comercianți. Datele lansate de Registrul Comerțului arată că, în ultimii zece ani, e-commerce-ul a înregistrat o creștere de peste 500% a cifrei de afaceri, devenind unul dintre cele mai rentabile sectoare de activitate. Cu toate acestea, piața de e-commerce din România nu este încă o piață matură, jucătorii concurând pentru puțin peste 5 milioane de cumpărători.

Pe măsură ce competiția crește, pentru a rămâne în business, magazinele trebuie să țină pasul cu toate inovațiile digitale care transformă modul clienților de a face cumpărături. Care sunt cele mai mari provocări ale comercianților și ce trebuie să faci pentru a crește online în 2019? Descoperim în rezultatele studiului de piață realizat de GPeC în luna martie.

Succesul unui magazin online nu este o rețetă sigură. Totuși, există câteva ingrediente care, dozate corect, te ajută să rămâi relevant și în top of mind pentru clienții tăi. Astfel, respondenții studiului consideră că principalii 3 factori în care trebuie să investești pentru a avea succes în 2019 sunt: strategia de marketing (88.6%), produsele comercializate (58.6%) și serviciul de Customer Support oferit (52.7%). Cele trei componente sunt esențiale oricărui business online, dar fiecare poate fi un diferențiator puternic care să-ți asigure o creștere organică.

Principalele provocări cu care se confruntă magazinele online sunt binecunoscute pentru orice tip de afacere. Atragerea de clienți noi este provocarea numărul unu pentru 66.8% dintre business-uri. 47.3% au dificultăți în retenția clienților. Iar promovarea cu succes a produselor online reprezintă o sarcină dificilă pentru 43.6% dintre respondenți. În plus, managerii de business-uri online spun că se confruntă și cu o serie de provocări specifice, precum problema retururilor, nevoia automatizării proceselor și livrarea rapidă a produselor.

Atunci când vine vorba despre promovarea business-ului, cele mai performante canale de marketing online în e-commerce rămân, de departe, Facebook și Google Ads, preferate de 57.3%, respectiv 55.5% dintre respondenți. Pe lângă cele două canale plătite, peste 30% dintre specialiștii în marketing online folosesc cu succes E-mail și Content Marketing în campaniile lor. Instagram este, la rândul lui, un canal relativ recent care prinde din ce în ce mai mult teren în e-commerce. Rata de utilizare în creștere și caracterul aspirațional al conținutului îl fac un canal performant pentru business-uri online din majoritatea verticalelor. 16.4% dintre respondenții studiului spun că folosesc deja cu succes Instagram Ads.

Studiul „Specialiști în e-commerce. Cum îți poți crește afacerea online în 2019?” a fost realizat de GPeC în perioada 8-22 martie 2019 în baza unui sondaj administrat online, folosind întrebări cu răspuns multiplu, pe un eșantion de 220 de profesioniști în e-commerce și marketing online.