Specialiștii din domeniul consultanței fiscale au analizat principalele modificări legislative la „Tax & Finance Forum” de la Iași

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone

BusinessMark a organizat pentru prima dată la Iași evenimentul „Tax & Finance Forum”. Forumul a reunit experți în taxe și fiscalitate ai celor mai mari companii de consultanță prezente pe piața românească și factori de decizie din departamentele financiar-contabile ale celor mai importante societăți comerciale din Moldova.

Printre subiectele dezbătute se numără: noutăți ale legislației fiscale românești și internaționale, prețurile de transfer, aspecte privind impozitele pe venit și profit, contribuții sociale obligatorii, TVA – noutăți, deducere, ajustări, rambursare, interpretări legislative, abordarea ECJ, exemple practice, aspecte privind inspecția fiscală, controale și litigii fiscale, noutăţi legislative în domeniul contabilităţii, aspecte privind legislația de mediu.

În cadrul întâlnirii, speakerii invitați au trasat următoarele concluzii:

MITEL SPĂTARU, Tax Partner, FiNEXPERT a deschis conferința și a vorbit despre modificările recente în domeniul TVA. Practica inspecțiilor fiscale în materia rambursării de TVA. În cazul anulării codului de TVA, din 2017, furnizorul are următoarele avantaje: se păstrează aceleași reguli penalizatoare, dar cu caracter temporar; la anulare, ajustare negativa bunuri capital 1/5 sau 1/20 din valoarea TVA în fiecare an în perioada de ajustare; se deduce TVA pentru achiziții din perioada cu cod TVA anulat în primul decont după reînregistrare sau într-un decont ulterior; la reînregistrare, ajustare pozitivă bunuri de capital 1/5 sau 1/20 din valoarea TVA în fiecare an (dezavantaj pentru cei anulați 2016 și reînregistrați 2017); emite facturi în care înscriu distinct TVA aferentă operațiunilor din perioada în care au avut cod anulat  recuperare TVA platită statului dar, în unele cazuri, necolectată de la client. Acestea nu se înscriu în decont dacă nu există diferențe față de TVA colectat în perioada anulării codului.

BOGDAN CONSTANTINESCU, Tax Manager, Transfer Pricing Services, Deloitte România și SIMONA MERGEANI, Tax Senior Consultant, Transfer Pricing Services, Deloitte România au discutat despre prețurile de transfer – de la teorie la practică. Principalele modificări menționate au fost: OECD BEPS, legislația europeană, legislația locală. Tendințele în domeniul Prețurilor de Transfer din România: înăsprirea prevederilor legislative privind prețurile de transfer, analiză mai detaliată din partea inspectorilor, creșterea semnificativă a controalelor care vizează prețurile de transfer, cunoștințe tehnice îmbunătățite ale inspectorilor.

ELENA GOGONEAȚĂ, Tax Manager, FiNEXPERT a abordat noutățile în materia impozitării directe – impozit pe profit, impozit pe microîntreprinderi și impozit specific. Una dintre modificările în sfera impozitului pe profit este că: începând cu 2016, nu se mai face referire expresă la cheltuielile cu serviciile de management, consultanță, asistență sau alte prestări de servicii, pentru care contribuabilii nu pot justifica necesitatea prestării acestora în scopul activităților desfășurate și pentru care nu sunt încheiate contracte.

RALUCA POPA, Director, Servicii de Consultanță Fiscală, PwC România a continuat discuția cu evoluțiile în politica fiscală și potențialul impact asupra companiilor din România: facilități fiscale în domeniul impozitului pe profit, ATAD, tematica abordată în controalele fiscale.

FLORENTINA ȘUȘNEA, Managing Partner, PKF Finconta și CRISTINA SAULESCU, Transfer Pricing Manager, PKF Finconta au discutat despre noile obligații declarative pentru multinaționale (OUG privind modificarea Codului de Procedura Fiscala), noi cerințe de raportare și noi definiții de implementat în legislația locală  și cerințe generale de raportare și conținut obligatoriu al Raportului pentru fiecare țară. În cazul noilor cerințe de raportare au precizat obligativitatea depunerii a câte unui raport pentru fiecare țară în parte, pentru fiecare an de raportare, de către: orice societate-mamă finală a unui grup de întreprinderi multinaționale care își are rezidența fiscală în România și orice entitate raportatoare.Termen de depunere: 12 luni de la ultima zi a anului fiscal de raportare a grupului de intreprinderi multinaționale/

ALEXANDRU COMĂNESCU, Senior Manager, Deloitte România a prezentat aspectele privind jurisprudența recentă a CEJ (drept de deducere, scutire pentru livrări intracomunitare & livrări intracomunitare asimilate, activități economice & drept de deducere a TVA, opinie AG –  Iberdrola) și TVA și Prețurile de Transfer.

MIHAI PETRE, Senior Manager, Customs & Global Trade, Deloitte România a încheiat forumul cu discuții despre beneficiile certificării AEO în procesul de vămuire a mărfurilor: stadiul actual al certificării AEO în România comparativ cu Uniunea Europeană, beneficiile financiare ale certificării AEO în România și beneficiile logistice și operaționale. Printre beneficiile financiare directe a precizat: neplata TVA în vamă, reducerea garanției globale, negarantarea TVA în cazul importurilor urmate de livrări intracomunitare (regim vamal 4200).

Evenimentul a fost organizat de BusinessMark împreună cu PwC Romania, AVIS, FiNEXPERT, PKF Finconta, Camera  Consultanților Fiscali.

 

169 Total Views 1 Views Today