Site-urile a 9 din 10 magazine online din România se încarcă greu sau foarte greu

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone

Paginile de internet a nouă din zece magazine online din România se încarcă greu sau foarte greu, dar cu toate acestea mai mult de jumătate dintre utilizatori (53%) așteaptă maximum trei secunde până la încărcarea unei pagini web, reiese din rezultatele unui studiu de specialitate.

Conform cercetării Akamai, lider mondial în servicii de Network Content Delivery (CDN), fiecare zecime de secundă de întârziere din timpul de încărcare al unui website pe dispozitivele mobile poate afecta rata de conversie în sens negativ, cu până la 7%. Totodată, două secunde de întârziere din timpul de încărcare al unei pagini web de pe terminale mobile ar putea crește același indicator cu 103%, iar 53% dintre utilizatori așteaptă, în medie, trei secunde pentru încărcarea unui website.

“Uitându-ne la piața locală, site-urile a nouă din 10 magazine online se încarcă greu sau foarte greu, făcând experiența achiziției online mult mai greoaie. În cadrul competiției GPeC, am analizat peste 300 de platforme online locale, iar principalii factori ce determină slaba lor funcționare sunt dimensiunile mari ale paginilor, optimizarea limitată la nivel de programare și serviciile de hosting”, explică Dan Vîrtopeanu, managing partner Breeze Mobile și membru în cadrul juriului GPeC.

Pe de altă parte, un studiu întocmit de Breeze Mobile, la nivelul lunii iulie 2017, cele mai folosite browsere de mobil în România erau: Chrome (66,57%), Safari (14,93%), Samsung (9,58%), Android (4,09%), IE Mobile (1,71%), altele (3,12%).

De asemenea, în medie, la nivel internațional, 54% din totalul comenzilor online sunt realizate de pe mobil, arată raportul Fluent Survey, publicat în luna ianuarie a acestui an.

În plus, peste 60% din vânzările online ale Amazon erau generate de device-uri mobile încă din decembrie 2014, iar potrivit BCG & Alibaba, 74% din cumpărăturile online vor fi făcute de pe mobil până în 2020.

În România, mai mult de jumătate dintre utilizatorii de smarphone (53%) folosesc acest tip de device pentru a căuta produse pe internet, arată rezultatele unei cercetări publicată de Google, la începutul anului.

Pe baza celor mai recente date prelucrate de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) în luna august 2017, în România utilizatorul mediu de telefonie mobilă și internet pe mobil consumă lunar 756 MB trafic de internet mobil, în creștere cu peste 50% față de aceeași perioadă din 2016. AGERPRES

56 Total Views 2 Views Today