Prin lansarea modelului Q8, noua gamă de modele Audi de talie mare este acum completă

Noul Audi Q8 reprezintă o interpretare originală a unui SUV coupé cu patru uşi, având un design impresionant şi un caracter adaptabil. Alături de Audi A8, Audi A7 Sportback şi Audi A6, acest model formează noua clasă premium de talie mare a mărcii. Cu pachetul lor generos de tehnologii inovatoare, modelele de talie mare materializează din nou sloganul “Vorsprung durch Technik” (Progres prin tehnologie).

Printre acestea se numără sistemul futurist de control, MMI touch response, conceptul de electrificare cu sistemul micro-hibrid inclus în dotarea standard, componentele noi ale suspensiilor, precum direcţia all-wheel dinamică şi numeroase sisteme de asistenţă a şoferului. Datorită transferului substanţial de tehnologie,  celelalte modele de talie mare preiau variatee module de tehnologie a limuzinei, ceea ce permite accesul la caracteristici inedite şi senzaţii unice la volan pentrusegmentul corespunzător fiecărui model.

Coupé-ul cu patru uşi este top-model între SUV-uri şi cel mai nou model Audi din clasa de talie mare. Marca premium şi-a înnoit gamele de modele A8, A7 şi A6 în decursul unui an, încununându-şi portofoliul de SUV-uri cu un nou model de top: Audi Q8.

Noua clasă Audi de talie mare are la bază un concept coerent de digitalizare, cu sistemul de comandă MMI touch response, îmbinând forma şi funcţia în manieră optimă. Înlocuind numărul mare de butoane şi comutatoare, cele două ecrane centrale de înaltă rezoluţie de pe consola centrală permit șoferului să controleze aproape toate funcţiile automobilului. Operarea se face intuitiv, similar cu cea a unui smartphone.

Feedback-ul acustic/tactil al ecranelor permite accesul sigur la funcţii, chiar şi în timpul condusului. La fel ca la smartphone-uri, iconiţele funcțiilor pot fi mutate în manieră individuală pe ecrane, iar shortcut-urile şi butoanele favorite pot fi setate în funcţie de preferinţele personale. Experienţa digitală este desăvârşită de afișajul de înaltă rezoluţie, Audi virtual cockpit. Sistemul on-line de comandă vocală înţelege comenzile vocale rostite în limbaj natural şi poate fi activat simplu, acţionând butonul corespunzător de pe volan.

Clasa Audi de talie mare este inovatoare şi în ceea ce priveşte motoarele. Pentru a spori confortul şi eficienţa, toate modelele sunt echipate, în dotarea standard, cu tehnologie micro-hibridă  (MHEV – mild hybrid electric vehicles). Inginerii Audi au conectat sistemul de propulsie MHEV la senzorii automobilului, permiţând astfel controlul anticipativ şi predictiv, plus optimizarea eficienţei.

Motoarele cu şase şi opt cilindri fac uz de un sistem MHEV de 48V, iar cele cu patru cilindri de un sistem de 12V. Sistemul de 48V are la bază un alternator cu curea, care reporneşte instantaneu şi cursiv motorul cu ardere internă. Totodată, acesta extinde utilizarea sistemului start-stop până la 22 km/h. Între 55 şi 160 km/h, modelele de talie mare pot rula liber cu motorul cu ardere internă oprit. Unitatea de control a sistemului de propulsie decide care este cea mai bună strategie. Bateria litiu-ion, integrată în spate, stochează energia recuperată şi o direcţionează către consumatorii auxiliari, precum sistemul de aer condiţionat sau pompa de ulei a transmisiei. Astfel, la condusul efectiv în trafic sunt posibile economii de combustibil de până la 0,7 litri. Sistemul MHEV de 12V al motoarelor cu patru cilindri, folosit pentru modelele A7 şi A6 reduce consumul cu până la 0,3 litri. Bateria litiu-ion compactă este instalată în faţă la aceste variante.