Primul crossover compact Audi, Q3 Sportback, pornește de la 31.800 de euro în România

Audi îşi completează gama de modele cu un SUV compact, cu forme de coupé. Noul Q3 Sportback este un model care îmbină cu succes avantajele oferite în viaţa de zi cu zi de un SUV, precum alura impunătoare şi confortul, cu eleganţa sportivă şi agilitatea în manevrabilitate specifică unui coupé.

Pasagerii noului Q3 Sportback beneficiază de mai mult spaţiu şi variabilitate. Maşina are o lungime de 4,50 m, lăţimea de 1,84 m, înălţimea de 1,56 m şi un ampatament de 2,68 m. Scaunele din spate pot fi mutate longitudinal pe o distanţă de 130 mm, chiar şi în dotarea standard, iar scaunele din faţă oferă ocupanţilor o poziţie sportivă şi confort ridicat, putând fi ajustate electric şi încălzite. În funcţie de nivelul de dotare, scaunele sportive pot avea cusături contrastante şi benzi colorate pe lateral.
Echiparea de bază a noului Q3 Sportback include un panou digital de instrumente cu ecran tactil integrat cu diagonală de 10,25 inchi. Acesta poate fi folosit de şofer şi cu ajutorului volanului multifuncţional. Sistemul de navigaţie MMI plus din varianta de top permite ca afişarea să fie realizată pe Audi virtual cockpit, soluţie care vine cu multe funcţii adiţionale.
Universul digital este completat de o unitate de comandă pe bază de limbaj natural, maşina putând înţelege comenzile rostite liber, fără propoziţii predefinite. Sistemul este capabil să recunoască preferinţele şoferului, în funcţie de călătoriile anterioare frecvente.
Alături de MMI navigation plus, serviciile online Audi connect sunt disponibile la viteze LTE Advanced, prin intermediul cardului SIM, permanent la bordul noului crossover. Astfel, se oferă acces la prezentări ale unor puncte de interes, cu imagini, programe de funcţionare şi evaluări realizate de alţi utilizatori.
O altă noutate din dotarea Q3 Sportback constă în prezenţa serviciului Amazon Alexa pe bază de cloud, care oferă streaming de muzică şi audio book-uri, plus acces la peste 80.000 de skill-uri Alexa. Navigaţia Google Earth şi radioul hibrid – care comută automat între FM, DAB şi streaming on-line, în funcţie de condiţiile de recepţie curente – completează pachetul Audi connect plus de navigaţie şi infotainment.
Noul SUV este disponibil între variante de motorizare: două cu motoare pe benzină şi una cu motor diesel. Varianta pe benzină Q3 Sportback 45 TFSI quattro are în dotare cel mai puternic motor pentru acest model, respectiv un 2,0 TFSI de 169 kW (230 CP) cu S tronic. Consumul mixt de combustibil în această versiune este de 7,3 – 7,7 l/100 km, iar emisiile mixte de CO2 sunt de 166 – 174 g/km. Varianta 1,5 TFSi din dotarea Q3 Sportback 35 TFSI asigură un consum mixt de combustibil de 5,7 – 6,0 l/100 km, emisii CO2 mixte de 130 – 137 g/km şi generează o putere de 110 kW (150 CP). Versiunea 2,0 TDI din dotarea Q3 Sportback 35 TDI cu S tronic are un motor care generează o putere de 110 kW (150 CP). Consumul mixt de combustibil este de 4,7 – 4,9 l/100 km, iar emisiile mixte de CO2 sunt de 123 -129 g/km.
Audi Q3 Sportback vine cu patru sisteme principale de siguranţă. Între acestea se numără asistentul pentru menţinerea benzii de rulare care avertizează în cazul părăsirii neintenţionate a benzii de rulare. Audi pre sense front avertizează şoferul vizual, sonor şi tactil în cazul unui risc iminent de coliziune în partea din faţă. În caz de urgenţă, sistemul iniţiază frânarea de urgenţă, tensionarea centurilor de siguranţă frontale, închiderea geamurilor şi a plafonului panoramic opţional, precum şi activarea luminilor de avarie. Între sistemele opţionale de asistenţă se remarcă Asistentul de viteză adaptiv, opţiune care degrevează şoferul, asistându-l prin ghidare laterală şi longitudinală. Sistemele ultra-moderne de tipul camerelor video de 360 de grade oferă asistenţă la parcare şi manevrare, afişând imaginea zonei care înconjoară maşina pe display-ul MMI, şoferul putând alege una din mai multe perspective. Alte sisteme de asistenţă sunt Park Assist care direcţionează automat automobilul pe locurile de parcare şi de pe locurile de parcare şi Cross traffic assist rear, prin care şoferul este avertizat în cazul în care se apropie vehicul care poate prezenta un risc.