O treime dintre români alocă lunar între 100 și 200 de lei pentru achiziția de produse de îngrijire personală

Săpunul, pasta de dinți, gelul de duș, șamponul și deodorantul sunt produsele de îngrijire personală cumpărate cel mai frecvent de români, potrivit unui sondaj realizat la finalul lunii martie, în mediul online, la solicitarea ImportDirect.ro, retailer online de tip hard discount și unul dintre cei mai mari importatori direcți de produse originale de calitate și la preț mic din România.

La mare distanță, în preferințele românilor se află balsamul sau masca de păr, cremele pentru față sau mâini, ața dentară, apa de gură și loțiunile pentru corp, fapt ce arată că, la nivel național, sunt folosite, în continuare, cu precădere, produsele de igienă personală de bază.

Cei mai mulți dintre români (30,7%) alocă lunar între 100 și 200 de lei pentru achiziția de produse de îngrijire personală, iar aproape un sfert cheltuie între 80 și 100 de lei în acest scop. Doar 5% dintre respondenți afirmă că alocă lunar peste 300 de lei pentru produse de îngrijire personală.

Aspectele de care țin cont majoritatea românilor atunci când cumpără produse de îngrijire personală sunt, în ordinea importanței declarate: calitatea (83,1%), prețul (65,1%) și necesitatea (39,33%). Tot calitatea produselor este și principalul argument pentru care românii și-ar schimba obiceiurile de consum.

9 din 10 respondenți (86%) cumpără produse de îngrijire personală și cosmetice din supermarketuri și hipermarketuri. Dacă ar avea acces la produse de calitate la prețuri mai mici față de marile lanțuri de retail, românii sunt deschiși să achiziționeze online produsele de îngrijire personală, 87% dintre respondenții sondajului declarându-și această intenție.

Mai mult, 8 din 10 români afirmă că ar fi dispuși să cumpere o cantitate mai mare de produse dacă, în acest fel, ar putea face economii.

„Rezultatele acestui amplu sondaj vin să ne confirme un comportament de consum pe care l-am observat în rândul clienților noștri. Este un mit faptul că produsele de igienă personală sunt în coada listei de cumpărături pentru majoritatea românilor, chiar dacă există, încă, discrepanțe între obiceiurile de consum din România și țările vestice, de exemplu, în aspecte ce privesc diversitatea produselor utilizate și sumele alocate lunar pentru aceste achiziții. Românii cumpără cu frecvență mare produse de strictă necesitate, precum săpunul, șamponul și pasta de dinți, și mai puțini sunt interesați de tratamente pentru păr și ață dentară. Unul dintre motive ține de costurile mai ridicate ale produselor din cea de-a doua categorie. De aceea, dacă ar găsi produse pentru îngrijire personală de calitate la prețuri mai mici, majoritatea românilor ar cumpăra mai multe și ar opta, fără rezerve, pentru achiziții din online”, spune Zsolt Forinka, CEO ImportDirect.ro, retailer online de tip hard discount și unul dintre cei mai mari importatori direcți de produse de calitate, originale, la prețuri mici, din România.