hyundai-ioniq-euro-ncapNoul Hyundai Ioniq a primit calificativul maxim de cinci stele din partea Euro NCAP, o organizaţie europeană independentă care evaluează nivelul de siguranţă oferit de autovehicule.

Ioniq a obţinut rezultate remarcabile în cadrul a patru categorii: pasageri adulţi, pasageri copii, pietoni şi sisteme de siguranţă, fiind desemnat unul dintre cele mai sigure modele din segmentul din care face parte.

Gama Ioniq dispune de o serie de sisteme standard de siguranţă activă, printre care frânare autonomă de urgenţă (AEB), avertizare la schimbarea benzii de rulare (LDWS), asistenţă la menţinerea benzii de rulare (LKAS), dar şi pilot automat inteligent (SCC). Hyundai face mai accesibilă mobilitatea cu emisii zero, oferind primul autovehicul din lume disponibil cu trei variante de propulsoare electrice: hibrid, electric şi plug-în hibrid.

„Calificativul Euro NCAP primit de Ioniq subliniază progresele înregistrate de producătorul auto”, a declarat Thomas A. Schmid, Chief Operating Officer al Hyundai Motor Europa. „Sistemele de siguranţă activă sunt disponibile standard pentru toate cele trei versiuni, Ioniq fiind astfel unul dintre cele mai sigure autovehicule din segmentul din care face parte”.

Organizaţia Euro NCAP a testat sistemul de frânare autonomă (AEB), disponibil standard pentru Ioniq. Sistemul avertizează conducătorii auto în cazul unui potenţial pericol, prin utilizarea senzorilor radar şi a camerelor frontale, acţionând în trei etape: emite semnale vizuale şi acustice, controlează frâna în funcţie de intensitatea pericolului, aplicând o forţă maximă de frânare înainte de momentul impactului. Sistemul este activat la viteze de peste 8 km/h, atunci când detectează un autovehicul sau un pieton, cu scopul de a evita sau minimiza riscurile unei coliziuni.

Pentru mai multă siguranţă, Ioniq este echipat cu asistenţă la menţinerea benzii de rulare (LKAS), care include şi avertizare la schimbarea benzii de rulare (LDWS). Sistemul previne conducătorul auto acustic şi vizual în cazul în care autovehiculul depăşeşte marcajele rutiere fără a fi semnalizat acest lucru, aplicând o forţă uşoară de frânare. Funcţia a fost analizată în detaliu de Euro NCAP, trecând toate testele cu succes.

De asemenea, sistemul pilot automat inteligent (SSC), disponibil standard pentru toate versiunile Ioniq, a contribuit la obţinerea rezultatului maxim de cinci stele. Funcţia menţine o viteză şi o distanţă constante faţă de autovehiculul din faţă, accelerând sau acţionând automat o forţă de frânare.

Pe lângă tehnologiile testate de Euro NCAP, Ioniq dispune de sistem de monitorizare a unghiului mort (BSD), precum şi de sistem de asistenţă la ieşirea cu spatele din parcare (RCTA). Aceste funcţii avertizează conducătorul auto cu privire la autovehiculele din jur, a pietonilor sau alte obiecte care pot provoca o coliziune în timp ce maşina se află în mişcare – o caracteristică suplimentară de siguranţă a modelului IONIQ.

În ceea ce priveşte siguranţa pasivă, structura rigidă a caroseriei încorporează în proporţie de 53% oţel de înalta rezistenţă. Şasiul beneficiază de o rigiditate superioară pentru mai multă manevrabilitate, precum şi de un grad ridicat de absorbţie a energiei de impact şi distorsiune redusă la minimum, cu scopul de a oferi protecţie pasagerilor în cazul unui accident.

Versiunile Ioniq Hibrid şi Ioniq Electric sunt disponibile pe piaţa din Europa, urmând că varianta Ioniq Plug-în să fie lansată în anul 2017.