Noul Citroen Berlingo a câştigat premiul International Van of the Year 2019

Cu ocazia celei de a 67-a ediţii a Salonului de Vehicule Comerciale de la Hanovra, noul Citroën Berlingo a primit prestigiosul titlu “International Van Of The Year 2019”. Această a treia generaţie a fost apreciată de un juriu format din 25 jurnalişti şi editori specializaţi în vehicule comerciale. Înregistrând progrese în ceea ce priveşte elementele de bază, volumul şi spiritul practic, noul Berlingo seduce prin stilul său modern şi un plus de confort, prin tehnologiile şi finisajele sale, demne de un vehicul pentru pasageri.

Este a cincea oară în istoria acestui mult râvnit premiu când Citroën a câştigat premiul “International Van Of The Year” şi a doua oară pentru vehiculul comercial Berlingo. Ultimul premiu pentru acest model a fost câştigat în 1997, când a fost lansată prima generaţie. Alte modele din gama de utilitare Citroën au fost, de asemenea, bine primite în trecut: Citroën Nemo (în 2009), Citroën Jumpy (în 2008) şi Citroën Jumper (în 1994).

Model de referinţă, Berlingo nu a îmbătrânit de-a lungul anilor, iar vânzările sale au crescut în fiecare an, un fenomen rar în piaţa auto. În 2017 chiar a înregistrat un record în Franţa, cu peste 27.000 de înmatriculări, în creştere cu 4% faţă de 2016.

Cu peste 41.000 de unităţi vândute până în prezent, adică o creştere de 12% în prima jumătate a anului 2018, Berlingo şi-a reînnoit succesul comercial şi ocupă în prezent locul al doilea în Europa pe segmentul său. Modelul are o legitimitate puternică pe segmentul furgonetelor, în care Citroën a deschis mereu calea, oferind modele legendare precum 2CV sau C15.

În Europa, în primele şase luni ale anului, piaţa utilitarelor se remarca printr-un vehicul înmatriculat din 4, cu 110.986 înmatriculări pentru vehiculele comerciale. Citroën a înregistrat pe acest segment o creştere de 10,6%, adică de două ori mai mult decât piaţa (+ 4,9%). Marca şi-a îmbunătăţit cota de piaţă a vehiculelor comerciale cu 0,5 puncte în Europa, ajungând la 9,9%. Citroën câştigă un loc şi în clasamentul mărcilor europene, intrând în Top 5. În Franţa, acest salt este reprezentat de o creştere de 1,3 puncte, adică echivalentul a 16,2% din cota de piaţă.

Deja disponibil la comandă în Franţa, începând de la 17,450 Euro fără taxe, Noul Citroën Berlingo va ajunge în reţea în ultimul trimestru din 2018.