Noul BMW M5 poate fi comandat şi în România

Cu câteva zile în urmă, uzina BMW Group din Dingolfing a început producţia de serie a celei de-a şasea generaţii BMW M5. Noul BMW M5 poate fi comandat şi în România, cu lansarea anunţată pentru primul trimestrul al anului viitor. Preţul de bază al noului model este de 100.300 Euro fără TVA (119.357 Euro cu TVA inclus).

Disponibil în premieră, sistemul de tracţiune integrală M xDrive asigură performanţe dinamice superioare, dar şi un control mai bun în utlizarea cotidiană. Noul BMW M5 urcă astfel pe prima poziţie în topul celor mai rapide modele BMW, cu o accelraţie 0-200 km/h în 11,1 secunde, o performanţă la nivel de supercar.

Aceasta înseamnă şi o echipare de bază foarte bogată, incluzând sistem de navigaţie, head-up display cu funcţii speciale M, faruri LED sau piele de cea mai bună calitate. Noul BMW M5 dispune şi de o gamă largă de echipamente opţionale care asigură un nivel de confort demn de un sedan din segmentul superior: sistem de sunet Bowers and Wilikins cu membrane de diamant, control cu gesturi sau Sistem entertainment Professional pentru locurile din spate, cu ecrane de 10,2”.

Între 2011 şi 2016, la Dingolfing au fost produse în jur de 20.000 de automobile din generaţia precedentă de BMW M5, care ulterior au fost livrate clienţilor din întreaga lume. O cerere deosebită pentru acest model vine în special din SUA, Marea Britanie şi Germania.

Cea mai recentă versiune a motorului V8 de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo, echipează noul BMW M5. O putere de 600 CP şi un cuplu maxim de 750 Nm garantează propulsia şi performanţele deosebite. Propulsorul V8 biturbo accelerează noul M5 de la 0 la 100 km/h în doar 3,4 secunde. De transferul puterii se ocupă noua transmisie M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic, care, împreună cu M xDrive, transferă în mod optim puterea motorului supraalimentat, capabil să urce în turaţii.

Cu noul M5 debutează şi sistemul de tracţiune integrală M xDrive, cu reglaj M specific. Agilă şi orientată spre spate, M xDrive transferă putere către puntea faţă doar atunci roţile spate ajung la limită şi este necesar un plus de tracţiune. În cazul în care conducătorul auto doreşte, se poate activa doar tracţiunea spate 2WD.

Tot pentru prima dată în istoria modelului, BMW M5 este echipat cu un acoperiş foarte uşor şi stabil, din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP).