Noul Audi Q8 va fi disponibil la distribuitorii din România din luna octombrie

Audi Q8 îmbină ce au mai bun de oferit două universuri, aparent diferite: eleganța specifică modelelor coupé de lux, cu patru uși, cu versatilitatea practică a SUV-urilor de talie mare. Cu un interior de dimensiuni generoase, portbagaj variabil și tehnologii de ultimă oră folosite pentru sistemele de operare și suspensii, Audi Q8 este partenerul ideal pentru călătoriile de afaceri, dar și pentru timpul liber. Tracțiunea integrală permanentă quattro şi o gardă la sol de până la 254 de milimetri permit acestui SUV-coupe să poată ajunge cu ușurință dincolo de punctul în care se sfârșesc drumurile asfaltate. Audi Q8 este fabricat la unitatea de producție din Bratislava și poate fi comandat la distribuitorii din țara noastră.  Modelul va putea fi văzut și testat în rețeaua Audi începând cu luna octombrie 2018.

 

Dimensiuni generoase și un concept ingenios de organizare a spațiului

Lungime de 4.901 milimetri, lățime de 1.935 milimetri și înălțime de 1.616 milimetri. Acestea sunt dimensiunile definitorii ale noului Audi Q8. Plafonul similar coupe-urilor face ca acest model să pară mai scund decât fratele său, Q7. Q8 este cu 66 de milimetri mai scurt, dar cu 27 de milimetri mai lat. Secțiunea frontală distinctivă, consola posterioară scurtă, garda mare la sol, de până la 254 de milimetri și roțile de mari dimensiuni (până la 22”), transmit dinamism și putere.

Având un ampatament de aproape trei metri, Audi Q8 oferă spațiu generos pentru cinci persoane. Spațiul interior îl depășește pe cel al concurenților direcți în ceea ce privește fiecare dimensiune relevantă. Scaunele din față sunt disponibile în patru variante de design. Primele două versiuni de top sunt scaunele contour, puternic individualizate, opțional cu ventilație, la care se  adaugă versiunile cu scaune sport. Funcția de masaj este disponibilă ca dotare opțională pentru ambele variante de scaune. Sistemul compus din trei scaune în spate este inclus în dotarea standard, iar funcția de ajustare longitudinală a acestora este o dotare opțională.

Având un portbagaj mare și compartimente de depozitare de dimensiuni generoase, Q8 este ideal la drum lung. Portbagajul SUV-ului are un volum standard de 605 litri. Acesta poate fi mărit la 1.755 litri cu spătarele banchetei rabatate și oferă posibilitatea așezării a două genți de golf pe diagonală.

 

Tehnologia și designul sistemului de iluminare: caracter digital

Pentru faruri, clienții Q8 pot alege dintre două versiuni, ambele cu LED-uri. De departe, blocurile optice compuse din două elemente par foarte aplatizate. Partea lor superioară include, printre altele, luminile de zi şi luminile de întâlnire. Luminile de drum sunt poziționate dedesubt, fiind mai închise la culoare şi retrase. Farurile opţionale HD matrix LED sunt realizate fiecare din câte 24 de LED-uri individuale.

Semnătura luminilor de zi cu caracter digital are pentru prima dată un design 3D puternic accentuat. Luminile de zi sunt realizate din şapte segmente scurte şi două mai lungi, la marginea farului. Cele două elemente mai lungi pun accentul pe partea exterioară, subliniind lăţimea modelului Audi Q8. Şi la blocurile optice din spate a fost aplicat un design tridimensional similar, constând din 12 segmente, conectate prin banda luminoasă, care simulează, totodată, adâncime.

 

Quattro drive şi suspensie pneumatică: sportivul din off-road

Audi este quattro, iar quattro este Audi! Fireşte că acest dicton se aplică mai ales modelului Q8, modelul din vârful gamei SUV a mărcii. În setarea standard, diferenţialul blocabil central, pur mecanic, transferă cuplul la puntea din faţă şi la cea din spate în raport 40:60. Când este necesar, sistemul transferă cea mai mare parte a cuplului către puntea care are tracţiunea mai bună.

Suspensiile contribuie decisiv la manevrabilitatea sportivă, încă de la versiunea de bază. Suspensiile faţă şi spate cu cinci braţe sunt fabricate în cea mai mare parte din aluminiu. Raportul de transmisie al direcţiei progresive standard devine tot mai direct pe măsură ce creşte unghiul de virare. Q8 iese din fabrică pe jante de 19 inchi, deci cu 20 de milimetri mai mari decât cele ale modelului Q7. Roţile de 285/40 R22 sunt disponibile ca opţiune de vârf. Pe puntea faţă sunt instalate frâne cu şase pistoane şi cu etriere fixe din aluminiu.

Clienţii acestui SUV coupé pot alege trei configuraţii pentru şasiu. Suspensiile cu sistemul de control al amortizării sunt incluse în echiparea standard. Audi oferă suspensia pneumatică adaptivă cu sistemul de control al amortizării ca dotare opţională, în configuraţie confort sau sport. Audi drive select permite selectarea unuia dintre cele patru moduri diferite, care variază garda la sol cu până la 90 de milimetri. Astfel, suspensia pneumatică adaptivă îmbină confortul ridicat la drum lung cu manevrabilitatea agilă.

 

Motorizare eficientă: 3,0 TDI cu tehnologie MHEV

Sistemul de propulsie a modelului Audi Q8 este puternic şi totodată eficient, datorită noii tehnologii micro-hibride (MHEV). Sistemul integrează o baterie litriu-ion şi un alternator cu curea (BAS) în sistemul electric primar de 48 de volţi. Bateria reîncărcabilă este montată sub podeaua portbagajului şi are capacitatea de 10 Ah. SUV-ul dinamic poate rula liber cu viteze între 55 şi 160 km/h cu motorul oprit, iar apoi, când e cazul, sistemul BAS reporneşte motorul rapid şi confortabil. În perioadele de frânare, sistemul BAS poate recupera până la 12 kW de energie. Sistemul start-stop începe să funcţioneze deja de la 22 km/h. Pachetul tehnic reduce consumul de combustibil cu până la 0,7 litru la 100 de kilometri, la utilizarea în condiţii normale.

Pe pieţele europene, Audi Q8 vine echipat cu motorul 3,0 TDI, Q8 50 TDI (consum combustibil mixt în l/100 km: 6,8 – 6,6; emisii mixte de CO₂ în g/km: 179 – 172).  Puterea generată este de 210 kW (286 CP), iar cuplul de 600 Nm. SUV-ul sprintează de la 0 la 100 km/h în 6,3 secunde şi atinge o viteză maximă de 245 km/h. 50 TDI oferă soluţii sofisticate pentru numeroase tehnologii. Carterul şi chiulasele au circuite separate de răcire, astfel încât să poată fi atinsă temperatura ideală pentru fiecare situaţie de mers. Canalele integrate răcesc pistoanele cu ulei. Componentele sunt astfel concepute încât frecarea să fie minimă, iar pompa de ulei este complet variabilă.

Transmisia forțelor este asigurată de o cutie de viteze tiptronic, care permite schimbarea rapidă şi lină a celor opt trepte. Un amortizor de vibraţii torsionale, care intervine în funcţie de turaţia motorului, compensează în mare măsură vibraţiile motorului, astfel încât eficienţa să fie ridicată, chiar şi la turaţie redusă. Ventilaţia specială permite utilizarea în off-road. Datorită pompei sale electrice, sistemul tiptronic poate selecta treapta de viteză necesară pentru repornirea motorului din fazele de rulare liberă, când motorul este oprit.