Noi branduri hoteliere din străinătate vor să se extindă în București colaborând cu dezvoltatorii imobiliari

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone

Rețele hoteliere din străinătate plănuiesc extinderea lor și pe piaţa ospitalităţii din România. Reprezentanți hotelieri din țări ca Austria, Germania şi Polonia au inițiat discuții cu dezvoltatori imobiliari în acest sens, propunând chiar şi cofinanţarea proiectelor.

„Deşi în ultimii trei ani industria ospitalităţii din Capitală a crescut constant atât din punct de vedere al gradului de ocupare, cât şi al preţului mediu obţinut pe cameră, conform analizelor de piaţă realizate de Colliers International, au fost deschise puţine proiecte noi. Acest fapt a fost cauzat de dorinţa brandurilor puternice de a se extinde exclusiv prin contracte de management sau franciză cu dezvoltatorii”, au declarat consultanţii Colliers International.

Piaţa hotelieră din România are şanse de a se diversifica în decursul anului 2018 prin oportunitatea intrării pe piaţă a unor noi branduri. Aceste companii urmăresc să încheie contracte de închiriere sau de parteneriat cu dezvoltatori imobiliari. În ultimii cinci ani, numărul de turişti s-a majorat cu 63%, iar piaţa hotelieră din Bucureşti s-a dezvoltat considerabil.

„Aceste contracte sunt percepute, însă, de către dezvoltatori ca fiind mai puţin previzibile din punct de vedere al cash-flowului generat şi, deci, mai riscante. Recent însă, branduri tinere germane, austriece şi poloneze care au acoperit deja piaţa hotelieră din ţara de origine, au început să caute oportunităţi de extindere către pieţe emergente din Europa de Sud-Est. Pe piaţa din România, astfel de branduri au iniţiat discuţii cu dezvoltatori imobiliari, propunând chiar şi cofinanţarea proiectelor. Este vorba în special despre dezvoltatori ce au deja experienţă în industria hotelieră sau care deţin suficiente terenuri pentru a dori să îşi diversifice portofoliul prin contracte de parteneriat în dezvoltare sau de închiriere”, au mai spus aceştia.

În Bucureşti zonele vizate pentru aceste proiecte sunt: Centrul Vechi, Floreasca-Barbu Văcărescu sau Calea Victoriei. Astfel, Centrul vechi primează prin avantajul clădirilor vechi ce pot fi adaptate, Calea Victoriei dispune de situarea într-o zonă centrală, de proprietăţi disponibile, dar scumpe, iar zona Floreasca-Barbu Văcărescu este vizată datorită statutului său de pol important de birouri din Bucureşti.

Rata de ocupare în hotelurile de patru şi cinci stele s-a situat, în medie, la aproximativ 75%. AGERPRES

49 Total Views 1 Views Today