“Mitul antreprenorial: De ce nu funcționează majoritatea micilor afaceri și ce e de făcut în această privință”, de Michael E. Gerber

“Mitul antreprenorial: De ce nu funcționează majoritatea micilor afaceri și ce e de făcut în această privință”, de Michael E. Gerber, este ediția revizuită a cărții E-Myth, lansate în urmă cu 30 de ani de mentorul nr. 1 în lume în domeniul micilor afaceri.

Dacă vrei să pui bazele unei afaceri, dacă ai un mic business și te întrebi de ce nu merge sau de ce nu merge atât de bine pe cât ți-ai dori tu, dacă vrei să afli ce anume și unde anume greșești în administrarea afacerii tale, aceasta este cartea de care ai nevoie! Asta pentru că Michael E. Gerber este cea mai importantă voce a micilor afaceri și întreprinderi din America, iar cartea de față poate fi considerată un mic ghid care face afacerile să funcționeze, garantând totodată să îți ofere o experiență revelatoare: „Vei vedea ce oportunități aproape miraculoase sunt disponibile oricui pornește o mică afacere așa cum trebuie, cu o înțelegere adevărată și cu instrumentele necesare.”

Autorul cărții, Michael E. Gerber este o adevărată legendă a antreprenoriatului, fiind numit de Revista Inc. Magazine „guru-ul numărul 1 în lume în domeniul micilor afaceri”. Michael E. Gerber este un foarte căutat speaker, fondatorul și CEO-ul companiei de consultanță în domeniul afacerilor E-Myth Worldwide și autorul bestsellerurilor: The E-Myth Physician, The E-Myth Manager, The E-Myth Contractor și The E-Myth Mastery. De-a lungul timpului, Michael E. Gerber le-a oferit consultanță câtorva mii de clienți, proprietari de mici afaceri, antreprenori, manageri și directori executivi corporatiști din toată lumea despre profunzimea adevăratului rol pe care îl poate juca perspectiva antreprenorială în reinventarea economiei și a culturii lumii. Concluzia generală a tuturor celor care l-au ascultat a fost că… sfaturile lui chiar funcționează!

Mitul antreprenorial susține că micile afaceri sunt pornite de antreprenori care riscă capital pentru a face profit, lucru cum nu se poate mai neadevărat potrivit lui Gerber. Conform lui, micile afaceri sunt inițiate de foști angajați, cu profil tehnic în general, care suferă la un moment dat o Criză Antreprenorială. Din acel moment, nevoia lor de a porni pe cont propriu nu mai poate fi stăvilită, și, foștii angajați se transformă în mici antreprenori.

Concepția că: Dacă înțelegi în ce constă munca tehnică a unei afaceri, înțelegi și afacerea care se ocupă cu respectiva muncă tehnică, este, potrivit autorului, cea mai periculoasă și duce la eșecul celor mai multe dintre micile business-uri.

Asta pentru că, în scurt timp, tehnicianul proaspăt intrat în afaceri, se va dovedi a fi copleșit de propriul business. Tehnicianul nu va mai fi doar tehnician, el devine acum Antreprenor, Manager și Tehnician. Iar faptul că tehnicianul nu mai e o singură persoană, ci trei indivizi diferiți, dă naștere unui mic… război, pe care nimeni nu îl poate câștiga. De ce? Autorul detaliază aici pe larg raționamentul care se află în spatele acestei concluzii, ajutându-te să conștientizezi lucruri la care nu te-ai fi gândit, poate, altfel…

Cu ajutorul exemplului lui Sarah, o femeie care își deschide o plăcintărie pentru că se pricepe foarte bine să facă plăcinte, dar e mai puțin pricepută să fie Manager și Antreprenor, autorul explică ce înseamnă să fii Antreprenor și ce atribuții îi revin acestei funcții, dar și unde greșește Sarah și ceilalți proprietari de mici afaceri asemenea ei.

Sfaturile pe care autorul i le dă lui Sarah în cadrul exemplului sus-amintit vor da de gândit oricărui antreprenor aflat la început de drum: „Dacă afacerea ta depinde de tine, atunci nu ai o afacere – ai o slujbă. Și este cea mai rea slujbă din lume pentru că lucrezi pentru un nebun. În plus, nu acesta este scopul intrării în afaceri. Scopul intrării în afaceri este de a te elibera de o slujbă, pentru a crea slujbe pentru alți oameni.”

Autorul te invită așadar să îți identifici zona de confort, să afli cât de mare poate deveni afacerea ta, să îți faci planuri, să anticipezi și să eviți pe cât posibil ca afacerea ta să devină din nou mică, oferindu-ți un scurt ghid în legătură cu ce trebuie să faci tu în calitate de proprietar al unui business. Află care este soluția propusă de autor în cazul în care constați că ai început business-ul prost și descoperă ce înseamnă o companie matură în concepția autorului: „Nu, companii ca McDonald’s, Federal Express și Disney nu au ajuns companii mature. Ele au început astfel. Oamenii care le-au inițiat au avut o perspectivă total diferită cu privire la ceea ce este o afacere și de ce funcționează.”

Pornind de la modelul lui Tom Watson, fondatorul IBM, autorul te sfătuiește ca atunci când pornești o afacere să ai în față un model de business care funcționează și nu un model al muncii în sine. Află ce condiții trebuie să îndeplinească acest model de business pentru ca el să funcționeze la randament maxim și pregătește-te să îți reinventezi afacerea!

Puteți comanda volumul “Mitul antreprenorial “, de Michael E. Gerber, aici