“Manager 80/20. Zece metode pentru a deveni un lider grozav”, de Richard Koch

Cei care înțeleg lumea haotică în care trăiesc astăzi, sunt deja pe jumătate învingători în lupta de a deveni manageri mult mai eficace. Cartea vă va face să descoperiți multe perspective surprinzătoare, precum faptul că managerii au nevoie de o pârghie dacă vor ca un mic efort să ducă departe, în materie de rezultate. Vor fi analizate șapte surse de declanșare a pârghiilor.

Cei mai de succes manageri fac mai mult decât să se ajute pe ei înșiși. Managerii care sunt respectați (și adesea iubiți) alocă ceva timp în fiecare săptămână pentru a-și încuraja, sprijini și îndruma oamenii. Un manager eficace reduce numărul sarcinilor angajaților, oferindu-le libertatea de a face ceea ce știu să facă cel mai bine.

Toate carierele de succes pot fi reduse la câteva decizii critice, dar esențiale. Progresul excepțional decurge din combaterea lenei dublate de educație cu gândirea inteligentă și ambiția extremă.

Richard Koch s-a lansat în afaceri acum mai bine de patruzeci de ani. În anii ’70 era prea puțină muncă managerială de făcut. Astăzi cuvintele de ordine sunt excelență operațională, ceea ce înseamnă costuri din ce în ce mai mici; standardizare, ceea ce înseamnă producerea și vânzarea de bunuri într-un mod cât de ieftin posibil și depersonalizarea tuturor lucrurilor; profitabilitate, ceea ce înseamnă că cineva anume trage ponoasele de fiecare dată când profiturile scad…și se prea poate ca acel cineva să fiți chiar dumneavoastră.

 

Ce este Principiul 80/20?

Principiul 80/20 reprezintă observația faptului că un număr mic de evenimente generează majoritatea efectelor. 80% din consecințe decurg din 20% din totalul cauzelor sau 80% din rezultate decurg din 20% din totalul acțiunilor.

  • 20% din sportivii profesioniști vor câștiga 80% din premiile competițiilor;
  • Veți purta 20% sau mai puțin din hainele dumneavoastră peste 80% din timp;
  • Doar 20% din călătoriile dumneavoastră cu mașina vor înregistra peste 80% din totalul kilometrilor de bord;
  • Doar 20% din timpul dumneavoastră va genera peste 80% din rezultatele utile;
  • 20% din indeciziile dumneavoastră vă vor conduce 80% din succes și fericire (sau opusul acestora).

Principiul vă permite să vă concentrați pe cauzele bune, să vă descotorosiți de cele rele și să uitați de marea masă a celor neînsemnate și slabe, care creează mult zgomot și nu duc decât la confuzie. Spre exemplu, Apple a studiat mp3 playerele, identificând 20% din funcționalități pe care 80% din utilizatori le folosesc efectiv, și și-au dat seama cum să implementeze acele funcționalități mai bine ca oricine.

Aproximativ patru cincimi din profitul dumneavoastră va proveni de la numai o cincime dintre clienți, aceștia fiind clienții de bază. Ei sunt absolut esențiali pentru viitorul firmei dumneavoastră. Una din greșeli este să considerați majoritatea clienților ca fiind importanți, însă doar clienții de bază contează cu adevărat.

 

Puteți comanda volumul Manager 80/20. Zece metode pentru a deveni un lider grozav”, de Richard Koch, aici