Planable și ProductLead, două start-up-uri românești cu focus puternic pe marketing și tehnologie, și-au unit forțele pentru a lansa un raport complet despre activitatea pe Instagram a top 100 de branduri la nivel mondial. S-au analizat cele mai populare 100 de branduri și peste 1200 postări. Raportul complet conține o multitudine de informații interesante aici, dar în cele ce urmează, evidențiem cele mai importante idei pentru o strategie de succes pe Instagram în anul 2019.

 

  1. Când vine vorba de numărul de aprecieri Industria AUTO este cea mai populară:

Numărul utilizatorilor de Instagram crește exponențial, iar asta face ca această platformă să răspundă tuturor nevoilor. Cu toate acestea, fanii automobilelor par să fie cei mai generoși în apăsarea butonului de like. În timp ce industria media, a doua în acest top, obține 94.2 mii aprecieri/postare, industria fruntașă, cea auto, strânge, în medie, 132.7 mii de aprecieri pe o singură postare.

  1. Industria de BEAUTY stârnește cele mai multe comentarii:

Este fascinant cum cifrele se pot schimba, de la o variabilă la alta. Conținutul de pe Instagram care prezintă produse cosmetice câștigă aproape de 4 ori mai multe comentarii față de următoarea clasată, industria modei.

  1. Se comunică preponderent prin IMAGINI:

Deși conținutul video este din ce în ce mai apreciat, acesta mai are un drum lung de parcurs până să surclaseze comunicarea prin imagini. În prezent, peste 70% din conținutul pe Instagram  este reprezentat de imagini.

  1. National Geographic excelează la capitolul conținut de calitate

 

National Geographic demonstrează tuturor cum poți excela pe cea mai în trend rețea socială printr-un conținut ireproșabil. Aceasta i-a transformat în brandul cu cei mai mulți urmăritori dintre toate brandurile analizate în raportul realizat de Planable și ProductLead. O simplă vizită pe pagina lor de Instagram vă explică succesul lor.

  1. Starbucks conduce industria FMCG:

 

De-a lungul timpului, Starbucks a demonstrat că știe să comunice pe orice canal online și ocupă toate locurile fruntașe în topul celor mai apreciate postări ale industriei FMCG. Mai mult decât atât, în urma analizei de sentiment, se observă că toate cele 5 părți de conținut au avut un impact pozitiv asupra utilizatorilor. Tot ce ne rămâne să spunem este să continuați să postați poze cu faimoasa cafea de la Starbucks!

 

  1. În spatele fiecărui brand…

Știm cu toții că efortul în elaborarea unei strategii în social media este din ce în ce mai mare cu fiecare secundă, dar vă puteți imagina că fiecare părticică de conținut necesită, în medie, două sesiuni de feedback din partea colaboratorilor? Nici nu-i de mirare de ce managerii care se ocupă de social media se declară copleșiți.

 

Vlad Caluș, Cofondatorul Planable, spune: „În timp ce majoritatea brandurilor se concentrează pe comunicarea prin intermediul platformei Instagram, în realitate ceea ce contează este de fapt propagarea conținutului și încercarea de a testa ce funcționează pentru afacerea lor. Datorită acestui fapt, am considerat că o analiză aprofundată în acest sens este necesară. Așadar, având analiza activității pe Instagram a brandurilor de top, putem spune că ele arată și demonstrează tuturor cum ar trebui să arate o strategie de succes care funcționează”.

 

Puteți consulta întregul raport și diagramele aici.