INACO: Doi din trei elevi consideră că noile meserii ale viitorului vin din robotică şi inteligenţă artificială

Doi din trei elevi români consideră că noile meserii ale viitorului vin din domeniile roboticii, inteligenţei artificiale, calculatoarelor şi imprimării 3D, arată un sondaj realizat de INACO – Iniţiativa pentru Competitivitate – derulat la sfârşitul anului 2018, după primul an şcolar în care elevii au luat contact cu prima ediţie a Ghidului Meseriilor Viitorului.
Succesul ghidului a generat o nouă ediţie, revizuită şi adăugită de echipa de experţi INACO – Iniţiativa pentru Competitivitate – care răspunde la întrebările elevilor, ale profesorilor şi ale părinţilor interesaţi de învăţarea exponenţială, se arată într-un comunicat al INACO.
“Într-o lume în continuă schimbare, în care singura constantă este chiar schimbarea, iar rata schimbării este în creştere, învăţarea nu mai poate rămâne liniară. Cu atât mai dificil este răspunsul la întrebarea-cheie: care vor fi meseriile viitorului? Care sunt meseriile în curs de apariţie, de transformare sau chiar de dispariţie într-o lume a schimbărilor exponenţiale? Care vor fi competenţele şi abilităţile cele mai căutate de către angajatori? Cum le-am putea dobândi prin învăţare exponenţială? Comunitatea de profesionişti care formează grupul de reflecţie INACO – Iniţiativa pentru Competitivitate – a răspuns simplu, pe înţelesul tuturor, în prima ediţie a Ghidului Meseriilor Viitorului, publicat în anul 2018. Stimulaţi fiind de reacţiile pozitive ale elevilor şi părinţilor, am creat în anul 2019 primele trei laboratoare educaţionale digitale inteligente – Smart Lab 4.0 – din România, proiecte pilot ale şcolii exponenţiale dezvoltate de INACO, la Şcoala Generală nr. 45 Titu Maiorescu, Liceul Teoretic Alexandru Ioan Cuza – ambele în Bucureşti şi Smart Lab 4.0 Măgurele, în judeţul Ilfov”, a declarat Andreea Paul, coordonatoarea proiectului şi preşedintele organizaţiei neguvernamentale INACO”, a declarat Andreea Paul, coordonatoarea proiectului şi preşedinte al organizaţiei neguvernamentale INACO.
Ghidul Meseriilor Viitorului este un proiect românesc dedicat elevilor, profesorilor şi părinţilor deopotrivă. A doua ediţie, lansată în prima zi a anului şcolar 2019-2020, este realizată de INACO cu sprijinul Primăriei Sectorului 3, pe baza contractului de finanţare nerambursabilă nr. 611507 din 30.08.2019, “Consiliere vocaţională cu privire la meseriile viitorului, învăţământul profesional şi dual pentru elevii claselor a VII-a şi a VIII-a din şcolile generale ale sectorului 3”.
INACO este o comunitate non-profit de manageri, consultanţi, analişti, experţi în domeniul economic, educaţional, conectată la reţeaua de specialişti în economia de stat şi privată din România. INACO sprijină prin analiză, investigaţie, cercetare şi propunerea de soluţii ridicarea nivelului de competitivitate economică a instituţiilor publice şi al mediului de afaceri din România. INACO este o comunitate cu 56 de experţi voluntari – economişti, sociologi, psihologi, antreprenori, mentori, futurologi, inovatori sociali, specialişti în digitalizare, ştiinţă şi tehnică, în relaţii internaţionale, branding, comunicare şi PR, social shaper, global futurist. AGERPRES