GSK România a publicat o nouă ediţie a Raportului de Responsabilitate Corporativă

GSK România a publicat cel de-al cincilea Raport de Responsabilitate Corporativă, care prezintă realizările companiei în 2016 și 2017 în ceea ce privește investițiile în sistemul de sănătate și în beneficiul pacienților, dezvoltarea angajaților, contribuția în cadrul comunităților și amprenta companiei asupra mediului.

Raportul oferă, de asemenea, rezultate privind îndeplinirea angajamentelor pentru activitățile de responsabilitate corporativă asumate pentru perioada 2016 – 2017 și setarea unor noi obiective pentru 2018. Acesta este singurul Raport de Responsabilitate Corporativă al unei companii farmaceutice din România, demonstrând încă o dată angajamentul GSK pentru transparență. Raportul este elaborat conform celor mai înalte standarde globale de raportare (GRI Standards).

În acest raport sunt urmărite activitățile celor două companii ale grupului în România (Pharmaceuticals și Consumer Healthcare), prin care GSK dezvoltă și comercializează portofolii diferite de medicamente, vaccinuri și produse pentru îngrijirea sănătății. Noutatea acestui raport al GSK în România este realizarea primului studiu de materialitate la nivel local, prin care au fost identificate principalele teme de interes pentru fiecare categorie de stakeholderi și care a generat prima matrice de materialitate a companiei. Temele materiale abordate în cadrul acestui studiu au fost împărțite în 5 domenii, care reflectă performanța companiei în profunzimea activităților pe care le desfășoară: performanță economică şi transparenţă operaţională, grijă pentru pacient, grijă pentru angajați, investiţii în comunitatea locală și grija pentru mediu.

“Cel de-al cincilea raport de responsabilitate corporativă al GSK marchează o nouă etapă în călătoria noastră ca parteneri de încredere în sănătate. GSK în România a continuat în 2016 şi 2017 angajamentele de investiţii în campanii de educare, de susţinere a comunităţilor defavorizate şi de respectare a unor standarde etice şi de transparenţă în afaceri. Iar cele trei priorităţi strategice globale ale GSK – Inovaţie, Performanţă şi Încredere – ne ghidează în acţiunile noastre la nivel local, pentru creştere sustenabilă şi contribuţie de impact în România”, declară Sylwia Piankowska, Director General GSK Consumer Healthcare România şi Balcani.

 

Dintre rezultatele cheie atinse în 2016- 2017 pot fi enumerate:

  • aproximativ 10 milioane de lei investiţi în studii clinice în 2016 și 2017
  • 5 produse inovatoare lansate în categoriile de tratare a răcelii şi gripei, analgezie şi în îngrijire orală
  • studii clinice în 8 arii de cercetare: cardiologie, vaccinuri, boli infecțioase, oncologie, reumatologie, boli respiratorii, hematologie și nefrologie, realizate de către echipa de Cercetare și Dezvoltare a GSK în România
  • 5 milioane de lei investiţi în comunitatea locală
  • Promovarea egalitatăţii și diversităţii la locul de muncă: 71% dintre cei 264 de angajați sunt femei și în perioada de raportare nu au fost înregistrate incidente de discriminare în rândul angajaților
  • Peste 190 de angajați GSK din România au făcut voluntariat pentru comunitatea locală
  • Campania Zâmbește România a continuat programele educaţionale – 110.000 copii și adulți au beneficiat în mod direct de ore de educaţie în şcoli sau gradiniţe, produse sau tratamente dentare gratuite în cei doi ani
  • Peste 10.000 de inhalatoare folosite au fost colectate de la pacienții cu boli respiratorii, totalizând peste 550 kg de deșeuri medicale de tip infecțios colectate și eliminate definitiv din natură prin programul Colectăm Inhalatoare
  • 4,1 tone de hârtie și carton reciclate.

 

“De aproape 30 de ani suntem alături de pacienții români în căutarea celor mai bune soluții pentru nevoile lor de sănătate. Tradiția noastră de raportare nonfinanciară este una dintre practicile care ne fac mândri de modul în care compania noastră se dezvoltă și promovează importanța transparenței în afaceri. Recunoaşterea GSK printre cele mai responsabile companii din România de către studiul ‘Romania CSR Index 2018’, este o reconfirmare a eforturilor constante depuse de echipa noastră în această direcţie”, menționează Dana Constantinescu, Director General GSK România.

Raportul de Responsabilitate Corporativă a GSK a fost evaluat în cadrul studiului „Romania CSR Index 2018”, realizat de The Azores şi a fost încadrat în categoria Silver a celor mai responsabile companii. Acesta resprezintă o analiza a gradului de transparenţă şi performanţă în domeniul CSR/Sustenabilitate corporativă a companiilor, iar rezultatele acestui studiu au fost prezentate în cadrul conferinţei „Best Practices in Romanian CSR”.

Dintre cele mai importante angajamente pe care GSK România și le-a asumat pentru 2018 putem aminti:

  • determinarea de a aduce inovaţia în România şi de a accesa noi oportunități pentru diversificarea portofoliului
  • continuarea investiţiilor în studii clinice prin alocarea a 2 – 4 milioane de euro până în 2020 şi facilitarea accesului la medicamente inovatoare pentru toţi pacienţii din Romania.
  • angajamentul de a identifica, prin parteneriate valoroase, soluţii pentru îmbunătăţirea sistemului de sanatate din România.
  • sprijinirea programelor de prevenție și a politicilor de sănătate publică în beneficiul românilor, cu ajutorul asociațiilor din industrie
  • îmbunătățirea spațiului de birouri GSK pentru a crea un mediu de lucru confortabil și eficient pentru angajați.