smartwatchPiaţa locală a gadgeturilor smart a cunoscut în ultimii ani una dintre cele mai spectaculoase evoluţii din segmentul produselor electronice. Ceasurile inteligente şi brăţările fitness sunt în topul preferinţelor clienţilor, urmate de gadgeturile Smart Home, precum şi alarmele şi senzorii cu infraroşu, yalele electromagnetice sau prizele inteligente.

În 2015, clienţii eMag au cumpărat peste 14.000 de smartwatch-uri şi brăţări fitness, cu 300% mai mult faţă de anul precedent şi în valoare de peste 7,5 milioane de lei. Evoluţia va continua şi în 2016, când nu­mă­rul acestor gadgeturi cumpărate de pe eMag se va dubla, atingând pragul de 30.000 de unităţi vândute, se arată într-un comunicat remis redacţiei.

Conform estimărilor eMag referitoare la întreaga piaţă de wearables, în 2015 s-au vândut cumulat peste 35.000 de smartwatch-uri şi brăţări fitness, iar anul acesta volumul va ajunge la 75.000 de unităţi. Ceasurile inteligente au reprezentat 75% din total.

”Diversificarea gamei de produse şi preţurile accesibile pentru publicul general sunt câteva dintre motivele care au dus la avansul accelerat al pieţei de wearables la nivel local. Estimăm că, în viitorul apropiat, Apple va lansa oficial pe piaţa din România Apple Watch, iar acest lucru va duce cu siguranţă la o creştere a vânzărilor pe întreaga categorie. Preconizăm că, în maximum 3 ani, piaţa locală va atinge pragul de aproximativ 200.000 de unităţi vândute”, a declarat Stejara Pircan, Commercial Director Hard Lines eMag.

Potrivit datelor eMag, anul trecut, valoarea medie a achiziţiei pe segmentul smartwatch-uri şi brăţări fitness a fost de aproximativ 550 de lei.