Doar 10% dintre persoane înţeleg cum funcţionează criptomonedele şi 35% cred că sunt o modă trecătoare

Doar o persoană din zece înţelege pe deplin cum funcţionează criptomonedele, iar una din trei crede că acestea sunt o modă trecătoare, arată un studiu realizat de Kaspersky.
Rata de adopţie a criptomonedelor la nivel global este în scădere, în ciuda faptului că celebrităţi precum Johnny Depp şi influenceri YouTube ca PewDiePie le folosesc. Mulţi consumatori nu înţeleg încă în totalitate cum funcţionează şi acest lucru întârzie răspândirea lor la scară largă.
Până acum, patru persoane din cinci (81%) nu au cumpărat niciodată criptomonede, fapt ce subliniază cât de departe suntem de a fi acceptate ca o formă obişnuită de plată sau de investiţie.
Studiul Kaspersky a arătat că multe persoane îşi doresc să folosească criptomonede, dar lipsa de cunoştinţe în acest domeniu le împiedică. În plus, mulţi dintre cei care credeau că ştiu cu ce au de-a face, au decis apoi să înceteze utilizarea. Astfel, aproape o cincime (18%) dintre respondenţi s-au oprit pentru că a devenit prea complicat din punct de vedere tehnic.
Lipsa unei înţelegeri adecvate ar putea să ducă la neîncredere în capacitatea criptomonedelor de a păstra în siguranţă banii utilizatorilor. De exemplu, aproape o treime (31%) dintre respondenţi au afirmat că le consideră volatile şi trebuie să fie mai stabile înainte de a se hotărî să le folosească. De asemenea, este foarte răspândită ideea că aceste criptomonede vor dispărea la un moment dat. O treime dintre respondenţi (35%) cred că sunt o modă trecătoare.
Chiar dacă, poate, vârful interesului pentru criptomonede a trecut, mai există încă cerere de a utiliza această tehnologie. Astfel, 14% dintre cei chestionaţi au spus că, deşi nu folosesc criptomonede în prezent, ar vrea să facă acest lucru, pe viitor. Mai există, însă, îndoieli – unii consumatori cred că le-ar putea pune în pericol finanţele personale.
După mai mulţi ani de cercetare în domeniul securităţii cibernetice pe segmentul de start-up-uri de criptomonede, Kaspersky recomandă companiilor să adopte setul de bune practici de securitate pentru dezvoltatorii de contracte inteligente, să folosească soluţii recunoscute pentru contracte inteligente (precum openzeppelin.org) şi să realizeze evaluări independente de securitate pentru a se asigura că sunt detectate eventuale vulnerabilităţi.
“Este clar că răspândirea la nivel de masă şi creşterea segmentului de criptomonede sunt ţinute pe loc de natura vulnerabilă a tehnologiei”, spune Vitaly Mzokov, Head of Commercialization la Kaspersky, citat în comunicat. “Chiar dacă există un mare apetit pentru folosirea lor, nu e tentant să-ţi dai banii către ‘ceva’ ce nu înţelegi în totalitate şi în care nu ai încredere. Având în vedere că siguranţa investiţiei este de importanţă crucială pentru oameni, este vital ca ei să poată lua singuri măsuri pentru a o proteja. Ca în cazul oricărei ameninţări cibernetice, nimic nu poate înlocui vigilenţa. Dacă vreţi să schimbaţi criptomonede, fiţi atenţi la siguranţa conturilor şi a parolelor. Dacă urmăriţi o investiţie pe termen lung sau să folosiţi criptomonedele pentru plăţi, atunci păstraţi-le într-un loc sigur şi folosiţi mai multe portofele. De asemenea, încurajăm companiile din acest domeniu să se organizeze corespunzător, pentru a demonstra că sunt capabili să protejeze investiţiile clienţilor”, a continuat el.
Pentru a contribui la îmbunătăţirea stabilităţii şi pentru a încuraja încrederea în investiţiile în acest domeniu, parteneri ai Kaspersky, cum este Merkeleon, au dezvoltat maketplace-uri legitime, platforme de licitaţie online, schimburi de criptomonede şi sisteme de plăţi. “Criptomonedele au cu siguranţă avantajele lor, dar, după cum se poate vedea, mulţi consumatori nu sunt conştienţi încă de ele din cauza îngrijorărilor legate de securitate şi de modul în care funcţionează tehnologia. Este o industrie interesantă şi construită pe încredere. Prin urmare, este imperativ ca toţi jucătorii să facă tot posibilul pentru a-şi proteja reţelele şi pentru a se asigura că banii clienţilor sunt securizaţi”, explică Alexey Sidorowich, Head of Sales and Business Development la Merkeleon. AGERPRES