De ce nu mai foloseşte UniCredit rețeaua Facebook pentru reclamă şi campanii de marketing

UniCredit SpA a oprit folosirea Facebook pentru reclamă şi campanii de marketing şi nu îşi va schimba decizia până când reţeaua de socializare nu-şi va îmbunătăţi standardele etice, a anunţat directorul general al celui mai mare grup bancar italian, Jean Pierre Mustier.
“Facebook nu acţionează într-un mod etic…nu vom utiliza reţeaua până când nu va avea un comportament etic adecvat”, a declarat Jean Pierre Mustier. Întrebat dacă decizia are legătură cu scandalul Cambridge Analytica, şeful UniCredit a răspuns: “Da”. Facebook a garantat că nu va folosi datele utilizatorilor dar în final asta a făcut, a adăugat Mustier.
Decizia UniCredit de a nu mai folosi Facebook pentru reclamă şi campanii de marketing a fost luată în martie.
Specializată în activităţi de analiză a datelor, compania Cambridge Analytica este acuzată că, printr-o aplicaţie de teste psihologice descărcată de circa 300.000 dintre utilizatorii reţelei de socializare Facebook, a recuperat fără consimţământ datele a zeci de milioane de persoane pentru a dezvolta un software care ar permite anticiparea şi influenţarea votului alegătorilor. La 2 mai, Cambridge Analytica a anunţat că îşi încetează activitatea şi declanşează procedura de faliment.
Grupul bancar este prezent în 17 ţări din lume, cu peste 8.500 de sucursale şi 147.000 de angajaţi. UniCredit este unul dintre cele mai mari grupuri bancare din Europa Centrală şi de Est, unde realizează aproximativ 16% din veniturile sale.  AGERPRES