Concernul german Daimler a inaugurat la Sebeş producţia cutiilor de viteze 8G-DCT

Concernul german Daimler a inaugurat pe 7 februarie la Sebeş producţia cutiilor de viteze automate cu opt trepte cu dublu ambreiaj, fabrica din judeţul Alba, unde s-au creat astfel 500 de noi locuri de muncă, fiind singura din lume din reţeaua powertrain Mercedes-Benz care produce acest tip de cutii.

“Astăzi lansăm cutia de viteze în opt trepte, cu dublu ambreiaj. (…) Este singura care produce această cutie de viteze la nivel global”, a menţionat, în cadrul ceremoniei de inaugurare a producţiei cutiilor de viteze 8G DCT, CEO Star Transmission& Star Assembly (subsidiarele Daimler de la Sebeş şi Cugir – n.r.), Klaus Eichhorn.

El a amintit că Star Assembly Sebeş a fost înfiinţată în 2013, iar după numai un an a început producerea aici a cutiei de viteză în şapte trepte, iar după alţi doi ani a cutiei de viteză în nouă trepte.

Klaus Eichhorn a menţionat că vor fi create 500 de locuri de muncă, Star Transmission şi Star Assembly numărând în prezent peste 3.000 de angajaţi. “E o investiţie pe termen lung a Daimler la Sebeş”, a dat asigurări Eichhorn.

La rândul său, Frank Deiss, Şef Producţie Powertrain Daimler AG, a subliniat “excelentul parteneriat româno-german”. El a precizat că aceste cutii de viteze automate cu opt trepte vor fi livrate clienţilor din această lună.

Pentru fabricarea noii transmisii, Daimler a construit la Sebeş două noi hale de producţie, cu o suprafaţă de aproximativ 54.000 de metri pătraţi. Sistemele de transmisie fabricate aici vor fi livrate în toată lumea. Noua transmisie automată cu dublu ambreiaj 8G-DCT a fost prezentată pentru prima dată în conexiune cu motoarele diesel care echipează noul model al clasei B, care este livrat clienţilor începând cu februarie 2019. Şi alte modele din noua familie de autoturisme compacte vor fi echipate cu 8G-DCT.

În comparaţie cu transmisia 7G-DCT, greutatea cutiei scade cu circa 3,6 kilograme. Rapoartele de transmisie sunt mai scăzute datorită treptei de viteză suplimentare, care creşte uşurinţa în schimbarea vitezelor şi oferind astfel posibilitatea de a folosi motorul în cei mai buni parametri de funcţionare posibili. În acelaşi timp, treapta a opta are un raport de transmisie mai mare şi, la viteze constante pe şosea, de exemplu, rotaţiile pe minut scad, crescând eficienţa şi atenuând zgomotul, au menţionat reprezentanţii grupului Daimler. AGERPRES