Coca-Cola a anunțat achiziția rețelei de cafenele Costa Coffee de la compania Whitbread într-o tranzacție evaluată la 5,1 miliarde de dolari. Această tranzacție va genera un impact important în piața cafelei și este privită drept o amenințare pentru poziția dominantă a Starbucks în Statele Unite ale Americii. Costa Coffee deține mai multe cafenele decât Starbucks pe piața din Marea Britanie și înainte de această tranzacție începuse deja să se extindă la nivel global.

În octombrie 2017 Costa a cumpărat Yueda, o rețea de cafenele din China. În total, Costa deține în prezent aproape 4.000 de cafenele în Europa, China și Marea Britanie, operate în sistem de franciză, joint venture sau outlet-uri.

„Segmentul băuturilor calde este unul dintre puținele unde Coca-Cola nu deținea un brand global. Costa reprezintă biletul nostru de intrare prin această platformă puternică”, spune James Quincey, CEO Coca-Cola.

Whitbread a cumpărat Costa în 1995 pentru 24 de milioane de dolari, iar rețeaua număra doar 39 de locații.