Cisco aniversează 20 de ani de prezență în România

Cisco aniversează 20 de ani de prezență în România, bazele companiei fiind puse în 1999, la un an de la lansarea programului Cisco Networking Academy pe piața locală. Evoluția companiei în România în această perioadă este strâns legată de evoluția NetAcad, dar și de cea a internetului, Cisco fiind o companie care a contribuit decisiv la dezvoltarea internetului așa cum îl știm astăzi.

„Aniversarea a 20 de ani de prezență Cisco în România este un moment special nu doar pentru noi, ci pentru toată comunitatea Cisco. Mai ales pentru că anul trecut am aniversat și 20 de ani de la înființarea Cisco Networking Academy în România. La nivel local, schimbările generate datorită programului NetAcad și noilor tehnologii pe care le-am lansat au fost profunde. Am contribuit la dezvoltarea industriei de telecomunicații, prin formarea unei comunități de specialiști, care astăzi participă la transformarea sectorului IT&C din România. Am lansat tehnologii inovatoare, care au fost rapid adoptate de jucători importanți din sectoare precum telecom sau financiar-bancar, care au stabilit direcțiile de dezvoltare viitoare a pieței locale”, spune Dorin Pena, director general Cisco România.

Acum 20 de ani, au avut loc câteva inovații tehnologice care au transformat modul în care trăim și lucrăm, cu impact major asupra industriei de IT și comunicații din România. În 1997, a fost înregistrat domeniul Google.com, a fost introdus standardul Wi-Fi, iar în România se lansa sistemul de telefonie mobilă GSM. Tot în 1997, Cisco înființa la nivel mondial programul NetAcad, ca răspuns la transformările care aveau loc pe piață și la nevoia tot mai mare de specialiști și educație în zona de networking.

Cisco a anticipat potențialul și impactul pe care internetul îl poate avea asupra afacerilor, dar și asupra oamenilor în general, de aceea una dintre direcțiile strategice ale companiei s-a îndreptat, pe lângă inovația în tehnologie, către educație.

În 1998, Cisco punea bazele NetAcad și în România, program care a format, în 20 de ani, peste 100.000 de studenți. O mare parte dintre absolvenții NetAcad au contribuit la dezvoltarea infrastructurii de comunicații din România și la construirea și dezvoltarea rețelelor de cartier, permițând azi României să fie una dintre țările cu cele mai bune infrastructuri de internet din lume. Cisco Networking Academy a colaborat îndeaproape cu instituțiile de învățământ și cu instructorii pentru a dezvolta și furniza un curriculum care le oferă studenților competențe digitale, de rezolvare a problemelor și abilități antreprenoriale de care au nevoie pentru a obține un loc de muncă, o promovare sau să înceapă o afacere proprie.

În 1999, în cadrul academiilor era predat un singur curs Cisco. În prezent, programul oferă 20 de cursuri, inclusiv pe teme de foarte mare actualitate, precum Securitate și IoT (Internet of Things).

Un alt moment cu impact semnificativ asupra industriei IT&C locale a fost liberalizarea sectorului telecom de la 1 ianuarie 2003. Companiile de telecomunicații au început să ofere și servicii de date pe lângă cele de telefonie, lucru care a încurajat competiția între operatori, și a permis, în același timp, accesul producătorilor de echipamente telecom la o nouă piață și noi clienți. Cisco și-a consolidat poziția pe piața din România și a implementat alături de partenerii săi tehnologii considerate revoluționare pentru acea perioadă:

  • sistem de telefonie prin internet în majoritatea sediilor companiei Petrom.
  • instalarea de tehnologie în cadrul Astral Telecom (în prezent UPC România), care să-i permită operatorului să ofere servicii de voce ca parte din oferta Triplay (telefonie, Internet și televiziune pe un singur fir).
  • servicii integrate de comunicații de date și voce pentru unități bancare și bancomate Raiffeisen Bank.
  • Banca Comercială Română (BCR) a adoptat o nouă soluţie de comunicaţii, bazată pe routerele Cisco pentru servicii integrate, menită să îmbunătăţească infrastructura de reţea la nivelul sucursalelor bancare.

Apariția tot mai multor jucători în piaţă, care aveau nevoie să consume date și aplicaţii, a condus la o creștere importantă și rapidă a numărului de parteneri Cisco din România. În prezent, numărul acestora este de aproximativ 400, specializați în tehnologii de bază Cisco, dar și în tehnologii foarte actuale precum securitate, data center sau cloud.

Dezvoltarea rapidă a industriei IT&C din România și creșterea numărului de specialiști a creat o nevoie de informare și de partajare de bune practici, la care Cisco a răspuns prin organizarea, în 2002, a primei ediții Cisco Expo, eveniment dedicat profesioniștilor din industria IT&C. În prezent Connect România, aceasta este cea mai mare conferință dedicată soluțiilor pentru rețele de comunicații de pe piața locală și reunește anual peste 1.300 de specialiști IT&C, experți în rețelistică și factori de decizie.