Ce inovații anunță noul Audi A1 Sportback

În anul 2010, a fost lansat un model Audi absolut nou, luând forma seriei A1. Acum se aliniază la start cea de-a doua generație a acestui model de succes. Noul Audi A1 Sportback este caracterizat de designul său deosebit de dinamic. Este partenerul perfect în mediul urban, fiind totodată foarte potrivit şi la drum lung. Cu sistemele sale de infotainment şi de asistență la nivelul automobilelor de talie mare, A1 Sportback oferă conexiuni optime cu lumea digitală. Liniile noi de design oferă numeroase variante de personalizare.

A1 Sportback a crescut semnificativ în lungime, cu 56 milimetri, având acum 4,03 metri. Dar lățimea a rămas aproape aceeași, de 1,74 metri. Înălțimea modelului de nouă generație este de 1,41 metri, iar cu antenă de 1,43 metri. Ecartamentul lat şi consolele scurte accentuează caracterul sportiv al modelului.

Pentru noul A1 Sportback sunt oferite, spre alegere, zece culori exterioare. Plafonul mașinii compacte poate fi finisat opţional într-o culoare contrastantă, de la pilonul A la eleronul plafonului. Carcasele oglinzilor exterioare, marginile laterale ale spoilerului frontal şi pragurile laterale sunt, de asemenea, disponibile în culori contrastante.

În mod special se evidenţiază modelul Edition, care are la bază versiunea de echipare S line şi este disponibil încă de la lansarea pe piaţă a modelului. Această variantă specială de echipare evidenţiază limbajul aparte de design al modelului A1, prin diferite detalii contrastante. Jantele mari, de 18 inchi, cu finisaj într-o nuanţă elegantă de bronz, alb sau negru conferă modelului accente pline de forţă. Folia cu inelele Audi aplicată pe partea laterală a maşinii este disponibilă şi în nuanța jantelor. La fel ca la legendarul Audi Sport quattro, atât farurile, cât şi blocurile optice spate cu LED sunt închise la culoare. Inelele Audi din grila Singleframe a radiatorului şi înscrisul cu denumirea modelului din partea din spate a maşinii sunt negre.

 

Designul interior: un look nou
„Cel mai sportiv interior al clasei compacte!” Acesta a fost obiectivul declarat al echipei de design. Astfel, interiorul este orientat spre șofer şi are un design atractiv personalizabil. Privirile vor fi atrase mai ales de unitatea compactă şi sportivă în care sunt unite gurile de ventilație şi panoul de instrument. Toate comenzile şi ecranul tactil MMI opţional sunt orientate spre șofer în manieră accentuată, conferind astfel o alură aparte bordului.

Ecranul şi fanta de ventilație de pe partea pasagerului din față sunt integrate într-o suprafață negru gloss, cu design asemănătorsticlei. Pachetul opțional de decor şi de iluminare ambientală aduce bordul la viață pe întuneric, datorită elementelor de iluminare cu LED, pentru care se poate selecta una dintre cele 30 de culori disponibile.

Comenzile şi afișajul: complet digitalizate
Noul Audi A1 Sportback este optim pregătit pentru viitorul digital. Chiar şi în versiunea de bază, în dotarea standard, sunt incluse volanul multifuncțional şi panoul de instrumente complet digitalizat, cu afișajul de 10,25 inchi de înaltă rezoluție. Afișajul opțional Audi virtual cockpit, cu funcții extinse, prezintă în câmpul vizual direct al șoferuluiinformații şi funcții diverse, precum hârțile animate pentru navigație şi grafica animată a anumitor sisteme de asistență.

 

Sistemele de infotainment şi Audi connect: complet conectate şi mereu de actualitate
Funcțiile de infotainment ale noului A1 Sportback provin din clasele automobilelor de talie mare. Sistemul radio MMI este inclus în dotarea standard şi poate fi utilizat cu ajutorul butoanelor multifuncționale de pe volan și a ecranului complet digitalizat al panoului de instrumente. În configurația de vârf, sistemul de navigație MMI plus oferă un ecran tactil MMI de 10,1 inchi, care se integrează perfect în suprafața neagră, cu aspect de sticlă. La fel ca la smartphone-uri, toate comenzile pot fi introduse prin comenzi tactile. Comanda vocală de ultimă generație optimizează și mai mult dialogul între șoferși automobil.

În combinație cu Audi connect, sistemul de navigație MMI plus le oferă celor care conduc un A1 Sportback funcții speciale, precum funcția de navigație hibridă, care calculează ruta în sistemul Cloud, luând în considerare situația completă din trafic.

Sistemele de asistență pentru șofer: siguranța, pe primul loc
Sistemele de asistență pentru șofer oferite de Audi A1 Sportback provin, de asemenea, din clasa modelelor de talie mare, care ajută la menținereamașiniicompacte la o distanță optimă fată de mașina din față, pentru a-i facilitașoferului sarcina de a menținemașina pe banda de rulare şi pentru a-l ajuta la manevrele de parcare.

Sistemul de avertizare la părăsirea benzii de rulare este oferit ca dotare standard şi ajută șoferul să păstreze mașina pe banda sa de mers, începând de la 65 km/h. În echiparea standard, este inclus şi limitatorul de viteză, care previne deplasarea modelului A1 Sportback cu o viteză mai mare decât cea selectată de șofer.

Sistemul adaptive speedassist funcționează, de asemenea, pe bază de radar şi menținemașina la distanța dorită față de vehiculul din față. Când Audi A1 Sportback este echipat cu S tronic, sistemul funcționează la viteze între 0 şi 200 km/h. Cu transmisia manuală, sistemul este activ începând de la 30 km/h. În traficul care impune multe opriri şi reporniri de pe loc, A1 Sportback cu transmisie S tronic opreștemașina complet şi o pornește apoi din nou de pe loc automat, în anumite condiții.

 

Motoarele: puternice şi eficiente
Motoarele puternice vor oferi șoferilor de la volanul noului Audi A1 Sportback clipe de reală plăcere, atât când vor alerga prin oraș, cât şi în excursiile de weekend. Gama include motoare TFSI eficiente, cu puteri de la 70 kW (95 CP) la 147 kW (200 CP). Toate propulsoarele beneficiază de supraalimentarea cu turbină, injecție directă şi de filtru de particule.

La lansarea pe piața din România, vor fi disponibile trei motoare: 30 TFSI, adică un motor cu trei cilindri şi capacitatea de 1,0 litru, generând 85 kW (116 CP), precum şi motorul 35 TFSI de 110 kW (150 CP), cu cilindreea de 1,5 litri şi patru cilindri, plus sistemul de eficientizare a consumului, Cylinder on Demand (COD) şi 40 TFSI de 147 kW (200 CP), cu un cuplu de 320 Nm. La scurt timp după aceea, va fi introdusă şi motorizarea de bază: 25 TFSI de 70 kW (95 CP).

Audi oferă pentru toate motoarele o transmisie manuală sau una automată S tronic cu dublu ambreiaj şi șapte trepte. Excepție face doar 40 TFSI, care are ca dotare standard transmisia S tronic cu șase trepte.