Nichiduţă Trading, o companie înfiinţată în 2012 în Constanţa de doi antreprenori, specializată în comerţul cu amănuntul al produselor pentru copii, aşteaptă creşteri cuprinse între 20% şi 40% anul acesta, după ce anul trecut afacerile companiei au ajuns la 22 mil. lei, un avans de 57% faţă de 2015. Planurile de business vizează şi exportul jucăriilor spre ţări ca Bulgaria şi Ungaria începând cu anul viitor.

„În mare parte consumatorii cumpără ce văd în parc şi în malluri când trec pe lângă ele. Depinde şi de sezon şi de produsele noi care apar pe piaţă. Nu poţi să aduci un produs şi să fii sigur că acela va avea vânzări“, a spus pentru zf.ro Daniel Minciună, unul dintre acţionarii Nichiduţă Trading.

Gama de produse de pe Nichiduta.ro cuprinde jucării şi articole pentru copii şi bebeluşi, de la pătuţuri, cărucioare, biciclete, produse de igienă, iar acţionarul spune că nu trimite jucăriile în hipermarketuri sau magazine specializate pentru că nu vede un avantaj pentru afacere.

Jucăriile sunt importate în mare parte din ţări din Europa, precum Olanda, Germania, Italia, Spania sau Bulgaria, dar şi China. Cu producătorii români colaborează pentru produsele mari, pătuţuri, lenjerii, saltele, care se pot face mai uşor pe piaţa locală.

Piaţa românească a jocurilor şi a jucăriilor a continuat trendul ascendent şi a ajuns la 1,1 miliarde de lei anul trecut, după ce în 2015 a depăşit pragul de un miliard de lei.