BMW i3s este pus în vânzare în România de la 35.100 euro fără TVA

După prezentarea în premieră la Salonul Internaţional Auto de la Frankfurt, noul BMW i3s îşi face debutul pe piaţa mondială, inclusiv în România, unde este disponibil pentru comenzi. Preţul de început fără programul Rabla Plus este de 35.100 Euro fără TVA (41.769 Euro cu TVA) pentru versiunea integral electrică.

Prin extinderea programului „Rabla Plus”, noi clienţi BMW i pot beneficia acum de cele mai noi versiuni BMW i3 şi BMW i3s în România cu un o susţinere de 10.000 Euro din preţul cu TVA.

„Cel mai important factor în dezvoltarea electromobilităţii sunt primii clienţi, cu adevărat pionieri ai noii tehnologii. Avem deja 100 de automobile electrice în piaţă, ceea ce arată că acest tip de automobile poate funcţiona perfect şi pe piaţa din România. Rezultatul primelor 10 luni în ceea ce priveşte livările de BMW i3 este aroape de 2 ori mai mare faţă de întreg anul 2016. Iniţiativa Guvernului de a sprijini vânzările de automboile electrice s-a dovedit deosebit de importantă în a susţine lansarea pieţei. Nu numai că reprezintă un sprijin financiar important la achiziţie, dar a generat o dezbatere consistentă despre dezvoltarea electromobilităţii. Pe de altă parte, pe teremen mediu, piaţa riscă să devină captivă acestui program, iar o reducere bruscă, nu graduală a subvenţiei, poate crea un şoc masiv în piaţă”, explică Dana Popescu, brand manager BMW i Romania.

Lansarea BMW i3s vine o dată cu o actualizare importantă pentru BMW i3 care include un nou sistem de operare BMW iDrive, un design revizuit pentru o imagine mai sportivă şi mai elegantă, dar şi o extindere importantă a sistemelor de asistenţă.

Noile BMW i3 şi BMW i3s sunt echipate standard cu faruri LED integrale, care folosesc unități LED atât pentru faza scurtă şi cea lungă, cât şi pentru luminile de zi. Noile indicatoare de semnalizare sunt dotate şi ele cu tehnologie LED şi sunt integrate în bara frontală sub forma unor benzi orizontale. Acest lucru înseamnă că LED-urile sunt utilizate acum pentru toate funcţiile de iluminare în partea frontală a automobilului, aşa cum se întâmpla deja cu blocurile optice spate, acoperite cu sticlă.

Noul BMW i3s vine echipat standard cu suspensie sport, care include o reducere cu 10 milimetri a gărzii la sol. Este disponibil cu jante exclusive de 20 de ţoli, din aliaj uşor, cu design “double-spoke”, care sunt mai late cu 20 de milimetri decât versiunile disponibile anterior.

Noul BMW i3s oferă o interpretare şi mai sportivă, dispunând de un motor electric de 135 kW/184 CP care generează un cuplu maxim de 270 Nm. Trenul de rulare actualizat include controlul modificat al motorului şi lagăre cu role conice specifice, care au fost utilizate pentru a optimiza suplimentară a livrării puterii şi a curbei de putere la turaţii mai mari. La limitele intervalului de turaţii ale motorului, puterea şi cuplul dezvoltate vin cu o creştere de până la 40% faţă de BMW i3.

În plus, noul BMW i3s este echipat cu suspensie sport cu arcuri, amortizoare şi bare antiruliu special dezvoltate. De asemenea, conducătorii pot selecta modul SPORT utilizând comutatorul Driving Experience Control. Aceasta iniţiază un răspuns mai direct al acceleraţiei şi caracteristici mai ferme ale direcţiei pentru a accentua suplimentară a laturii sportive a automobilului.

Doar 6,9 secunde sunt suficient pentru ca noul BMW i3s să accelereze de la 0 la 100 km/h, în drum spre viteza maximă de 160 km/h. Rezultatul este un consum de energie electrică combinat de 14,3 kWh/100 km în ciclul NEDC. Autonomia electrică ajunge la 280 de kilometri conform ciclului NEDC, la 235-245 de kilometri conform WLTP şi până la 200 kilometri în utilizarea zilnică.

Un motor pe benzină, cu doi cilindri şi putere de 28kW/38 CP, pentru extinderea autonomiei (range extender) este disponibil ca opțiune atât pentru noul BMW i3, cât şi pentru noul BMW i3s. Motorul acţionează un generator care produce energia necesară în timpul condusului pentru a menţine un nivel constant de încărcare a bateriei de înaltă tensiune. Acest lucru extinde autonomia generală a automobilului în utilizarea cotidiană cu 150 de kilometri, mărind-o de la aproximativ 180 de kilometri până la un maxim de 330 de kilometri.