Banca Transilvania este singurul brand bancar românesc care intră în clasamentul Brand Finance Banking 500

Clasamentul Brand Finance Banking 500 marchează o premieră în acest an pentru Banca Transilvania, care intră în topul celor mai valoroase branduri bancare, fiind si singurul brand românesc prezent in acest an. Clasamentul este calculat de Brand Finance – cea mai mare firmă globală independentă de evaluare și strategie de brand – și publicat de revista The Banker. Astfel, Banca Transilvania intră pe locul 486 (respectiv 142 între băncile europene) cu o valoare de 174 milioane USD. Această performanță vine după ce anul trecut Banca Transilvania a fost cel mai valoros brand bancar românesc în clasamentul național Brand Finance Romania 50 2017.

Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance Romania, comentează: “Această prezență românească în Brand Finance Banking 500 este atât o recunoaștere a creșterii constante a brandului Banca Transilvania, cât și un semnal că brandurile românești de top încep să își extindă zona de influență și să devină vizibile în peisajul valoric global.”

Primele două locuri din clasamentul mondial sunt ocupate de insituţii din China, respectiv ICBC (The Industrial and Commercial Bank of China) si China Construction Bank, iar pe trei se află Wells Fargo din Statele Unite. Primele zece poziţii în top sunt practic împărţite de bănci din SUA şi China, singura excepţie fiind HSBC din Marea Britanie, pe locul 9, potrivit topului publicat de revista The Banker. SUA continua sa fie cel mai bine reprezentat in acest top 2018, cu 76 de banci.

România a mai fost prezentă în top 500 şi prin intermediul BRD, din 2012 până în 2014, când brandul românesc s-a aflat pe poziţia  487, cu o valoare a brandului de 154 milioane dolari şi un rating A+. În clasamentul aferent anului 2018, dintre băncile prezente şi pe piaţa din România, ING este pe locul 26, Societe General pe 33, Erste Group este pe locul 100 în top 500, iar Unicredit pe 115.

281 Total Views 1 Views Today