White Image, prima agenție de email marketing din România, aniversează 15 ani de activitate, perioadă în care a trecut de la statutul de pionier al pieței locale, la o companie care ajută clienții să trimită anual un miliard de email-uri.

Compania a trecut prin toate etapele de dezvoltare a unei piețe care a pornit de la banale newslettere, la campanii de marketing extrem complexe – de la simple email-uri, la adevărate generatoare de vânzări.

Activitatea companiei a început în 2003, când email marketing-ul era un concept necunoscut în România, iar la nivel global încă făcea primii pași. Acest an a fost crucial, pentru că apăreau și primele reglementări din domeniu, „Can Spam Law” în SUA și „Privacy and Electronic Communications Regulations” în Uniunea Europeană.

„Piața a evoluat de la ‘De ce să trimit emailuri cu voi, pentru că am și eu Outlook?!’, la situația de azi în care nu cred că există companie care să nu fi avut campanii de email marketing. Clienții din ecommerce aveau email marketing-ul probabil la alte canale de conversie, azi foarte mulți marketeri au email marketingul drept canalul situat pe locul 2 sau 3 ca volum al vânzărilor generate, dar cu cel mai bun raport cost-conversie”, explică Andrei Georgescu, cofondator White Image.

Potrivit acestuia, dacă în primii trei ani de activitate, majoritatea acțiunilor însemnau trimiterea de campanii nesegmentate și mesaje cu „Dragă, Ionel”, în 2018, email marketing-ul este un instrument mult mai complex, respectiv și mai multe date integrate în sistem (comportamente web, achiziții, date din CRM) sau algoritmi pentru recomandări personalizate de produse. Totodată, se acordă o mare atenție gestiunii integrate a comunicării (email, web, mobile, SMS), în timp ce comportamentul de consum este mult mai complex.

 „Azi, când spui email marketing, vorbești despre integrarea comunicării în ciclul de viață al clientului, vorbești de hyper-personalizări, vorbești de automatizări/triggere, despre integrarea content marketing-ului în ciclul de viață al clientului, de machine learning în automatizările de marketing, de data gathering și big data”, declară Andrei Georgescu.

Întrucât White Image oferă servicii complete de email marketing, volumul total de email-uri trimise pentru clienți vor ajunge anul acesta la un miliard. „Nu volumul de email-uri trimise este principalul nostru obiectiv. Suntem o agenție full-service care folosește tehnologia pentru a executa campanii complexe și a optimiza rezultatele clienților. Nu am fi putut trimite atâtea email-uri fără serviciile de consultanță din spate. Pentru 2018, anticipăm o cifră de afaceri de aproape 600.000 de euro, întrucât anul acesta a fost oarecum influențat de introducerea legislației GDPR. Au fost două luni foarte intense înainte de GDPR și două luni mai liniștite, de reașezare a strategiei după implementarea noilor reglementări”, declară Andrei Georgescu.

În ceea ce privește obiectivele pentru anul viitor, compania și-a propus creșterea cifrei de afaceri și introducerea de noi servicii. „Pentru 2019 ne așteptăm la o creștere de 5-10% a cifrei de afaceri și lansarea unor noi servicii care să clarifice mai mult zona de date comportamentale din web site. De mai bine de 4 ani avem integrată zona de analiză a comportamentelor din web site. Anul următor vrem să facem aceste date mult mai acționabile”, anunță cofondatorul White Image.