Afacerile librăriei online Libris.ro au crescut cu 40% în 2018

Retailerul online de carte Libris.ro a crescut cu 40% în primele 6 luni ale acestui an şi a înregistrat o cifră de afaceri de 18.3 milioane de lei.

Cele mai vândute categorii de produse au rămas beletristica, dezvoltarea personală şi cărţile pentru copii, care împreună generează peste 80% din vânzările înregistrate pe Libris.ro. O dinamică interesantă au avut-o şi cărţile din categoria psihologie practică (+76%) şi creşterea copilului (+67%).

„Cifrele ne arată că românii sunt tot mai preocupaţi de lectură în general, de noutăţile de pe piaţa editorială, dar şi de dezvoltare personală, autocunoaştere, materiale pentru creşterea şi educarea copiilor”, declară Laura Ţeposu, director Dezvoltare Libris.ro.

Traficul de pe dispozitive mobile a ajuns să reprezinte 60% din totalul vizitelor pe Libris.ro şi generează 45% dintre vânzări, cu o creştere de aproape 80% faţă de primul semestru al anului anterior.

Oraşele din care se plasează cele mai multe comenzi sunt Bucureşti, Cluj, Timişoara, Iaşi, Braşov, Constanţa, Ploieşti, Oradea şi Craiova.

În primele 6 luni ale acestui an, Libris.ro a expediat peste 250.000 comenzi către cititori din toată ţara. Valoarea medie a unei comenzi plasate pe Libris.ro a crescut cu 9% faţă de aceeaşi perioadă a 2017, până la pragul de 72 lei.

„Principala investiţie financiară din acest an este noul depozit Libris.ro, în care ne vom muta alături de întreaga echipă. Este o investiţie necesară în infrastructura de operare a comenzilor, care ne va permite dezvoltarea şi preluarea unui număr mai mare de comenzi şi procesarea acestora într-un timp scurt. Suntem la 80% ca stadiu al construcţiei şi va deveni funcţional începând cu luna octombrie a acestui an”, adaugă Laura Ţeposu.